افزایش اسلام‌هراسی در سوئیس
کد خبر: 3505425
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

افزایش اسلام‌هراسی در سوئیس

گروه بین‌الملل: طبق گزارش اعلام شده از سوی کمیسیون فدرال مبارزه با تبعیض و نژادپرستی در سوئیس، طی دو سال اخیر میزان تحرکات ضداسلامی در این کشور سیری صعودی داشته است.


افزایش اسلام هراسی در سوئیس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روزنامه «یئنی شفق» ترکیه، «مارتین گراف»، رئیس کمیسیون فدرال مبارزه با تبعیض و نژادپرستی در سوئیس، طی سخنانی درباره افزایش اسلام‌هراسی در این کشور گفت: یکی از علل اصلی افزایش تبعیض‌های دینی و نژادی و همچنین افزایش موج اسلام‌هراسی در سوئیس فعالیت‌ گروه‌های افراطی با سوء استفاده از نام اسلام است. از این رو طی دو سال اخیر میزان تحرکات ضد اسلامی نه تنها در سوئیس بلکه در سرتاسر اروپا افزایش یافته است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که ایدئولوژی و اندیشه‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، گفت: شهروندان سوئیسی باید این موضوع را به خوبی درک کنند که مسلمانان بیشتر از همه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

مارتین گراف، در ادامه تأکید کرد: گزارشی از وضعیت مسلمانان سوئیس و همچنین افزایش تبعیض‌های دینی و نژادی در این کشور تهیه و به مقامات مربوطه ارسال کرده‌ایم. بر اساس این گزارش طی سال گذشته شاهد 240 مورد تبعیض دینی و نژادی در سوئیس بوده‌ایم؛ این در حالی است که تنها در پنج ماه اول سال 2016 رقمی بالاتر از آمار کل سال گذشته گزارش شده است.

رئیس کمیسیون فدرال مبارزه با تبعیض و نژادپرستی در سوئیس، در بخشی از سخنان خود ضمن تأکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش اسلام‌ستیزی در اروپا، مقامات غربی را به بی اعتنایی در زمینه مبارزه با تحرکات ضد اسلامی متهم کرد.

captcha