شب نیمه شعبان از افضل‌ترین شب‌ها است
کد خبر: 3499738
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

شب نیمه شعبان از افضل‌ترین شب‌ها است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان گفت: نباید شب نیمه شعبان را به گشت و گذار در خیابان‌ها گذراند، زیرا ائمه معصومین(ع) شب نیمه شعبان را بعد از شب قدر افضل لیالی دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان، اظهارکرد: در روایات آمده است که در زمان ظهور وضعیت و اختلافات میان پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان به جایی می‌رسد که برخی در زمان ظهر مسلمان بوده و شب که فرا برسد مرتد می‌شوند.
وی با اشاره به روایاتی در خصوص ظهور امام زمان(عج) افزود: ظهور تحقق پیدا نمی‌کند مگر تا آنجایی که آنقدر اختلافات میان شیعیان شدت بگیرد که آن‌ها آب دهان خود را به صورت یکدیگر بیاندازند، همدیگر را تکفیر و ضد انقلاب بخوانند و نیز همدیگر را طرفدار آمریکا بدانند، در این صورت ظهور امام زمان (عج) صورت می‌گیرد.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید مراقب بیان، زبان، گفتار، عمل و تهدیدها بود، متاسفانه اختلافات میان احزاب و گروه‌ها زیاد است و نیز روز به روز این اختلافات تشدید می‌شود.
آیت الله نمازی به فضیلت شب نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: هرکس امام حسین(ع) را در شب نیمه شعبان زیارت کند، روح 124 پیامبر با او مصافحه خواهد کرد، یکی از اعمال نیمه شعبان غسل و دیگری زیارت امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه شب نیمه شعبان بسیار پر فضیلت است، گفت: نباید از فضیلت‌های این شب غافل ماند، همچنین حضرت باقر(ع) فرمودند، سعی و کوشش کنید در تقرب به خدا در شب نیمه شعبان، زیرا خداوند سوگند یاد کرده است که هیچکس را در این شب دست خالی از درگاه خود رد نکند.
نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان بیان کرد: در دیدار حافظان مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر معظم انقلاب نکاتی از سوی ایشان قرائت شد که از جمله آن‌ها این است که امروزه امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مفاهیم و تعالیم قرآن است.
آیت‌الله نمازی ادامه داد: امروزه از جمله مهم‌ترین وظیفه همگان در امت اسلامی به‌ خصوص، روشنفکران، تحصیل کردگان و علمای کشورهای اسلامی روشنگری و تبیین حقایق دنیای اسلام است.
captcha