ارتش رویکردی ولایی و متکی بر تفکر مهدویت دارد
کد خبر: 3488390
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
امیر سیفی:

ارتش رویکردی ولایی و متکی بر تفکر مهدویت دارد

گروه جهاد و حماسه: معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی 280 هزار جانباز دفاع مقدس دارد که البته 100 هزار نفر آنها حاضر نشدند پرونده تشکیل دهند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تکیه بر فرهنگ مهدویت و پیروی از ولایت فقیه در راستای اهداف نظام گام بر می‌دارد.

امیر حسن سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با تکیه بر فرهنگ مهدویت و پیروی از ولایت فقیه نگاه به آینده دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید. اوایل انقلاب تعدادی از سران ارتش این نیرو را ترک کردند و برخی ماندند و از اولین روز پیروزی طراحی براندازی نظام جمهوری اسلامی در دستور کار استکبار جهانی بود که فراروی آنها، نیروی مسلحی بود که از انقلاب اسلامی ضربه خورده بود.

امیر سیفی توضیح داد: روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زعمای ارتش و وابستگان نظامی آمریکا تشکیل جلسه دادند و بر اساس اطلاعات به جای مانده، وابسته نظامی آمریکا می‌گوید که اگر 50 هزار نفر را بکشید انقلاب شکست می‌خورد و جانشین فرمانده نیروی زمینی پاسخ می‌دهد که همسر و دخترم هم در میان انقلابیون هستند و نماینده نیروی هوایی نیز سخن مشابهی می‌گوید. تمام ایران نسبت به مرجعیت حساس و در صف مبارزه با پهلوی ایستاده بودند. 14 نفر از مسئولین حاضر در آن جلسه تصمیم گرفتند به انقلاب بپیوندند و سرانجام انقلاب اسلامی با اهدای خون 3100 شهید به پیروزی رسید.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: اگر ارتش ما دینی و مقید به اسلام نبود اتفاقات ناخوشایندی در آن برهه حساس می‌افتاد. اخیراً امام جمعه زنجان در خاطره‌ای نقل کرده که وقتی در زمان تظاهرات انقلابی ضد رژیم طاغوت از فرمانده ارتش در زنجان می‌خواهد که با مردم درگیر نشوند. وی می‌گوید که من با پول همین مردم درس خوانده‌ام و یک تیر هم شلیک نمی‌شود. ارتش در دوران مبارزات انقلاب اسلامی شامل اقشار مختلف مومن و همگام انقلاب، معاند انقلاب‌ و بی‌تفاوت بود و چنین ارتشی را جمهوری اسلامی تحویل گرفت، ولی ارتش انقلابی ما توانست مانعی بزرگ در مقابل طرح براندازی نظام باشد. آمریکا تلاش داشت با ترفندهایی از نیروهای ارتش برای براندازی انقلاب اسلامی استفاده کند، ولی نیروهای مومن ارتشی این نیرو را حفظ کردند و تعداد معاندین را کاهش دادند. در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی تا شروع جنگ در شرایط سختی بودیم؛ از یک سو خدمت سربازی یک ساله شده بود و گروهک‌ها تلاش داشتند ارتش را منحل کنند، ولی در 22 ماه حساس اول انقلاب نیروهای مومن و انقلاب قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشتند و معاندین را تسویه کردند.

وی افزود: نیروهای مومن ارتشی با گروهک‌های مختلف و معاندین خلق عرب، دموکرات، دراویش، فداییان خلق و ... مبارزه می‌کردند و به دنبال معرفی ارتشی بودند که نه زینتی و نمایشی باشد، نه ارتشی که با هر وسیله ممکن به دنبال بقای خود است، بلکه ارتش مهدوی است و با تکیه بر ولایت از کوچه پس‌کوچه بعثت به فاطمیه رسیده و از غدیر عبور کرده، عاشورا را مرور کرده و نگاهی به آینده دارد. این ارتش فقط کار نظامی انجام نمی‌دهد و قوی و امین است که اقشار مختلف در آن جایی دارند. ارتش مهدوی هماهنگ و دارای وحدت رویه و فرمانپذیر ولایت است. با این نگاه مبادی ارتش تدوین شد و در زمان انقلاب فرهنگی دانشگاه افسری امام علی(ع) با حضور دانشجویان پاک و ولایی تشکیل شد و ارتش مظلوم، ولی پرصلابت در راستای حفظ امنیت ملی تلاش خود را در 22 ماه اول پیروزی انقلاب به کار برد و توانست کردستان را از چنگال گروهک‌ها آزاد کند.

امیر سیفی گفت: زمانی که جنگ نیابتی استکبار توسط عراق شکل گرفت، ایران یک تنه در مقابل 43 کشور ایستاد و از 38 کشور اسیر گرفت و افتخار ماست که از 216 هزار شهید ایران در جنگ تحمیلی، 8500 نفر بانوان غیور هستند. 1500 شهید دفاع مقدس، افسران دانشگاه امام علی(ع) و 5800 شهید طلبه و روحانی بودند. ارتش جمهوری اسلامی 280 هزار جانباز دفاع مقدس دارد که البته 100 هزار نفر آنها حاضر نشدند پرونده تشکیل دهند.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی افزود: امروز با اینکه ارتش بسیاری از کشورها از نظر تجهیزات بر ایران برتری دارند، ولی از لحاظ نیروی انسانی، تاکتیک و تکنیک بی‌رقیب هستند. نیروهای ارتش جمهوری اسلامی فقط برای ادای تکلیف خدمت می‌کنند و به دنبال مهر تایید امام زمان(عج) هستند و اگر مقام ولایت اشاره‌ای کند پس از بازنشستگی هم به سنگربانی ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس 49 هزار شهید تقدیم کرد که 38 هزار نفر آنها، سرباز و 11 هزار نفر آنها نیروهای کادر بودند.

امیر سیفی گفت: امروز ارتش، سپاه پاسداران، جهاد، بسیج و همه مردم با وحدت رویه و وحدت فرماندهی زیر پرچم جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای گوش به فرمان هستند و تنها به یک هدف می‌اندیشند که آن رسیدن به نیروهای مسلح متکی بر تفکر مهدویت است.

captcha