نخستین کنفرانس بین‌المللی دین و رسانه برگزار می‌شود
کد خبر: 3478264
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه خبر داد:

نخستین کنفرانس بین‌المللی دین و رسانه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی دین و رسانه به همت این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی با تقدیر از برگزاری جشنواره و نمایشگاه هنرآسمانی تصریح کرد: کار شایسته‌ای است که در حوزه علمیه قم به‌عنوان رکن اصلی حوزه‌های علمیه جهان تشیع چنین اتفاقی افتاد و ظرفیت‌های ناب هنری از تراوشات ذهنی شخصیت‌های حوزوی ظهور و بروز پیدا کرده که چه بسا دیر اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: از دیرباز مفهوم هنر در فرهنگ و ادبیات سرزمین‌مان به معنای نیکی، فتوت و فضیلت ترجمه می‌شد که ریشه در نظام ارزشی دین و معارف دینی دارد.
وی افزود: جوشش این معارف الهی و ترویج فضائل الهی و انسانی به عهدة حوزه‌های علمیه، علماء و بزرگان دین و رسانه‌ها ابزارهای انتقال و انعکاسی آن است.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه ادامه داد: امروزه رسانه‌ها می‌توانند منبر مقدسی برای اشاعه فضائل و معارف اصیل الهی باشند.
وی اضافه کرد: این ترکیب نقطة تلاقی مهمی ایجاد می کند که مأموریت حوزه‌ها را در قبال بهره‌گیری از عناصر هنری و رسانه‌ها دو چندان می‌نماید.
نهاوندی خاطرنشان کرد: به نظر بنده محل اتصال دین، رسانه و هنر به عنصر زیبائی‌شناسی بر می‌گردد که زیبائی‌های عالم ملک و ملکوت هدایای گران‌بهای الهی است.و هنر فراهم شود
وی در رابطه با فعالیت‌های این مرکز خاطرنشان کرد: تا کنون 850 عنوان کتاب و بیش از900 نشریه تولید شده و به زودی اولین کنفرانس دین و رسانه‌ با حضور شخصیت‌های بین‌المللی برگزار می‌شود تا بستری برای معرفی زمینه فکری و تئوریک در خصوص مسائل رسانه‌ای فراهم شود.
captcha