تالیف کتاب «اهداف قرآن در قرآن به ترتیب نزول»
کد خبر: 3466475
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
عبدالکریم بهجت‌پور خبر داد:

تالیف کتاب «اهداف قرآن در قرآن به ترتیب نزول»

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از انتشار کتاب «اهداف قرآن در قرآن به ترتیب نزول» تا پایان سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در کنار تالیف تفسیر همگام با وحی که در حال نوشتن جلد ششم آن از سوره مبارکه انعام هستم کار تفسیر موضوعی را نیز دنبال کرده‌ام.
وی ادامه داد: برخی از تفاسیر موضوعی به ترتیب نزول قرآن مانند تفسیر عفاف و حجاب در قرآن منتشر شده است و اهداف قرآن در قرآن نیز از دیگر موضوعاتی است که در حال نوشتن آن هستم.
تالیف اهداف قرآن در قرآن
بهجت‌پور بیان کرد: اهداف قرآن در قرآن به ترتیب نزول توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تا آخر امسال چاپ خواهد شد.
وی افزود: اندیشمندانی مانند آیات جوادی آملی، مصباح یزدی، شهید صدر، آیت الله حکیم، جعفر مرتضی و محمد عبده به مسئله اهداف نزول قرآن و در واقع بحث قرآن در قرآن توجه کرده‌اند.
بهجت پور اظهار کرد: البته این اندیشمندان به صورت مجمل و کلی از کنار این موضوع عبور کرده اند ولی به هر حال مسبوق به سابقه است ولی در کتاب اینجانب به صورت مفصل این بحث مورد توجه قرار گرفته و بحث می‌شود.
بیان 98 هدف
این قرآن‌پژوه با بیان اینکه ما معتقدیم متغیرهایی بیش از آنچه قبلا گفته شده است می‌توان برشمرد اظهار کرد: 98 هدف در این کتاب که در سوره‌های مختلف قرآن کریم وجود دارد ذکر شده که برخی مانند انذار، ذکر، هدایت و رحمت و ... با توجه به مخاطبان آن است.
نویسنده تفسیر همگام با وحی تصریح کرد: باید به مجموعه متغیرها برای تبیین هدف قرآن توجه کنیم و ما معتقدیم که این اهداف از ترتیب نزول به دست می‌آید.
جلد 6 تفسیر همگام با وحی
بهجت پور با اشاره به در دست تالیف بودن ششمین جلد از تفسیر همگام با وحی نیز گفت: تاکنون 54 سوره از سوره مبارکه علق تا حجر نوشته شده و جلد پنجم آن زیر چاپ قرار دارد و جلد ششم را نیز مشغول نوشتن هستیم.
وی با بیان اینکه هر جلد حدودا 9 ماه به طول می‌انجامد اظهار کرد: هر جلد از این تفسیر 550 تا 600 صفحه است.
تالیف شناختنامه
رئیس موسسه قرآنی تمهید تصریح کرد: کتاب شناختنامه سوره ها از دیگر آثاری است که طی دو ماه گذشته منتشر شد و در آن مختصرا درباره 114 سوره توضیحاتی ارایه شده تا شناخت بیشتری از سوره‌ها به مخاطبان ارایه شود.
captcha