بارزترین ویژگی امام حسن عسگری(ع) حفظ اسرار الهی از دشمنان بود
کد خبر: 3463019
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

بارزترین ویژگی امام حسن عسگری(ع) حفظ اسرار الهی از دشمنان بود

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه شاهین‌دژ ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) گفت: امام حسن عسگری(ع) مانند سایر امامان معصوم ویژگی‌های اخلاقی بسیاری را دارا بودند که بارزترین آن‌ها حفظ اسرار الهی از دشمنان بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه شاهین‌دژ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، بیان کرد: شهادت امام حسن عسگری(ع) غم و اندوه بزرگی را بر قلوب مؤمنین و دوستداران اهل بیت(ع) افزوده و موجب داغدار شدن مسلمانان در تمام نقاط جهان به‌ویژه در ممالک شیعه شده است.

مدرس حوزه علمیه شاهین‌دژ تصریح کرد: مهمترین وظیفه امام حسن عسگری(ع) به‌عنوان پیشوای مسلمانان، شناساندن و آماده‌سازی جامعه و مردم برای غیبت حضرت ولی عصر(عج) به مدتی طولانی بود؛ زیرا تولد جانشین و امام بعدی به دلیل دشمنی حکومت عباسی با ائمه معصومین(ع) در خفا اتفاق افتاده و کمتر کسی ازاین جریان با خبر بود.

پناهی ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) در طول عمر مبارکشان و با وجود محدودیت‌های حکومتی چندین شاگرد تربیت کرده و سعی در نشر معارف و اسلام ناب محمدی داشتند.

مدرس حوزه علمیه شاهین‌دژ در پایان عنوان کرد: راه و سیره ایشان برای همیشه در بین مسلمانان زنده و زندگی ایشان الگویی برای تمامی زندگی مسلمانان است.
captcha