ائمه جماعت الگوی جامعه در ترویج فرهنگ اقامه نماز هستند
کد خبر: 3427050
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

ائمه جماعت الگوی جامعه در ترویج فرهنگ اقامه نماز هستند

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: ائمه جماعت به عنوان الگوی جامعه در ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش فعال‌تری باید ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، روز گذشته نهم آبان‌ماه، در جلسه شورای اقامه نماز استان اردبیل، گفت: نماز ظهر عاشورا جلوه‌ها و پیام‌های مناسبت خود را در ذهن نوجوانان و جوانان حک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعت به عنوان الگوی جامعه در ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش فعال‌تری باید ایفا کنند، تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا جلوه تبعیت از امامت و ولایت است که در بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز مورد غفلت قرار گرفته بود.

عبدی با بیان این مطلب که طبق آیات صریح قرآن کریم نماز بهترین حلال مشکلات اجتماعی جوامع می‌تواند باشد، خاطر نشان کرد: باید این مفهوم واقعی را به جامعه منتقل کنیم که بیشتر مشکلات اجتماعی جامعه بخاطرعدم توجه به معنویت درونی و دوری از نماز است.

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که تعامل ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های اجرایی کاملا تنگاتنگ است، اظهار کرد: استقبال کارکنان از برنامه‌های ستاد اقامه نماز بسیار مناسب است البته برنامه‌های گوناگونی برای اقشار مختلف جامعه در سال جاری اجرا شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به اینکه اقامه نماز را همچون جلوه نماز ظهر عاشورا به طور جماعت، اول وقت و علنی برگزار کنیم، یادآور شد: اجرای برنامه‌های متعدد برای اقشار مختلف در ترویج فرهنگ اقامه نماز جزو برنامه‌های موفق ستاد اقامه نماز استان است که تاکنون استقبال مناسبی صورت گرفت.

captcha