حقوق بین‌الملل در پرتو شریعت اسلامی در غزه بررسی شد
کد خبر: 3404920
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

حقوق بین‌الملل در پرتو شریعت اسلامی در غزه بررسی شد

گروه بین‌الملل: همایشی با موضوع «حقوق بین‌المللی بشردوستانه در پرتو شریعت اسلامی؛ ضمانت‌های تطبیق و چالش‌های معاصر» به‌همت دانشکده «الهیات و حقوق» دانشگاه اسلامی غزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الوطنیة»، در این همایش بر ضرورت افزایش تدوین پژوهش‌های علمی در زمینه مشترکات انسانی که مطابق با شریعت اسلامی و اصول حقوق بین‌المللی بشردوستانه و نیز در راستای تحکیم گفت‌وگوی سازنده و تأثیرگذار است، تأکید شد.
همچنین در این همایش، بر نشر و گسترش مفاهیم و اصول مشترک  نشأت‌گرفته از شریعت اسلامی و حقوق بین‌المللی بشردوستانه تأکید شد.
شرکت‌کنندگان این همایش، فعال‌سازی نقش نهادهای قضایی بین‌المللی برای پیگیری محاکمه جنایتکاران جنگی و ناقضان قوانین حقوق بین‌المللی بشردوستانه را خواستار شدند و بر ضرورت آگاهی‌یافتن نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط با احکام و قوانین اسلامی مرتبط با اصول و مبانی حقوق بین‌المللی بشردوستانه تأکید کردند.
در این همایش همچنین، بر ضرورت تحکیم گفت‌وگو میان مؤسسات اسلامی و آکادمیک و سازمان‌ها و انجمن‌های محلی و بین‌المللی به‌منظور همکاری بیشتر میان نهادهای انسانی تأثیرگذار در جهان معاصر تأکید شد.

captcha