اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در گناباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 3392798
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
برای سومین سال متوالی؛

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در گناباد برگزار شد + عکس

گروه اجتماعی: برای سومین سال متوالی و همزمان با هشتمین روز از محرم، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی گناباد با حضور هیئت‌های عزاداری این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برای سومین سال متوالی و همزمان با غروب هشتمین روز از محرم، پنج‌شنبه، 30 مهرماه، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی با حضور هیئت‌های عزاداری شهر گناباد برگزار شد.

هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی گناباد در قالب دسته‌های زنجیرزنی، حرکت خود را از مساجد و تکایای مختلف شهر آغاز کردند و پس از عبور از خیابان‌های مختلف، در حد فاصل میدان غدیر تا میدان امام خمینی(ره) این شهر تجمع یافتند.

در این مراسم که از سوی هیئات مذهبی شهرستان گناباد برگزار شد، مداحان، مرثیه سرایان و نوحه خوانان اباعبدالله الحسین(ع) به مداحی و نوحه سرایی پرداختند .
عزاداری سرور و سالار شهیدان که با حضور عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) از ساعت 15/30 عصر آغاز شده بود، تا هنگام اذان مغرب ادامه یافت.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم عزاداری که همزمان با هشتم محرم و به یاد حضرت علی‌اکبر(ع) برگزار می‌شد، از نکات قابل توجه این مراسم مذهبی بود.

هادی شمسی‌ثانی

captcha