برگزاری نخستین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان بسیج غرب شیراز
کد خبر: 3384702
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

برگزاری نخستین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان بسیج غرب شیراز

گروه اجتماعی: نخستین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان بسیج غرب شیراز به‌همت سپاه ثارالله(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نخستین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان بسیج غرب شیراز به‌همت سپاه ثارالله(ع) عصر دیروز، 19 مهر در این ناحیه از سپاه برگزار شد.
اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در این همایش گفت: ارکان اصلی اماکن متبرکه، هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج است.
وی با بیان اینکه نقش محوری روحانیت در مساجد قابل چشم‌پوشی نیست، افزود: امام جماعت مسجد به عنوان رئیس هیئت امنا مشغول به فعالیت هستند لذا بسیجیان نیز در خدمت آن‌ها هستند و به طور کلی افتخار بسیجیان این است که از جان روحانیانی که در خط انقلاب هستند،‌ دفاع کنند.
محبی‌پور عنوان کرد: هر روحانیکه احساس تهدید و خطر کند می‌تواند ما را به‌عنوان سپر بلای خود حساب کند و وظیفه و تکلیف ماست که از آنان محافظت کنیم زیرا ما روحانیت را در سلسله مراتب ولایی می‌شناسیم اما انتظار داریم که روحانیان نیز خط سرخ ولایت و امامت را خوب پاسداری کنند.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز بر لزوم تعامل و همکاری 3 رکن مساجد تأکید کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت نرم انقلاب و اسلام ما را شکست دهند و در این راه از مدارس و مساجد غافل نیستند و تلاش می‌کنند تا زیربنا و اساس و رکن مساجد را مورد هجمه قرار داده و بین آن‌ها اختلاف اندازند و همچنین آن‌ها را از مباحث معرفتی خالی کنند.
وی با تأکید بر اینکه تمام بسیجیان در خدمت روحانیان هستند، گفت:‌ ما در مقابل استکبار محکم و قاطع ایستاده‌ایم اما در مقابل یکدیگر سر به زیر هستیم لذا فرمانده پایگاه‌های مقاومت نیز باید همراه با امام جماعت مسجد باشد.
محبی‌پور در ادامه با اشاره به توانمندی‌های بسیج گفت: 80 درصد فعالیت‌های بسیج فرهنگی و اجتماعی است چون فرهنگ ما می‌گوید که در کنار شمشیر باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کرد و نظامی که فرهنگ اسلام ندارد، تبدیل به داعش می‌شود.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمدحاجی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس نیز در این همایش به بیان راجع به لزوم هوشیاری در مقابل نفوذ دشمنان و همچنین اهمیت نقش ائمه جماعات و مساجد در این زمینه پرداخت.

captcha