برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 40 کشور/ 2500 نقطه ایران به سوگ حضرت علی اصغر(ع) می‌نشیند
کد خبر: 3384193
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 40 کشور/ 2500 نقطه ایران به سوگ حضرت علی اصغر(ع) می‌نشیند

گروه اجتماعی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی به‌صورت همزمان در 40 کشور دنیا خبر داد و گفت: این مراسم همچنین در 2500 نقطه میهن اسلامیمان برگزار خواهد شد.

شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی به‌صورت همزمان در 40 کشور دنیا خبر داد و گفت: این مراسم همچنین در 2500 نقطه میهن اسلامیمان برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه مراسم مذکور هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، افزود: امسال این مراسم در 250 نقطه استان فارس برگزار خواهد شد.
صبوری ادامه داد: محوریت برگزاری این مراسم در استان فارس در سومین حرم اهل بیت(ع) است که در این راستا 60 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی نیز مهیا شده است.
وی با بیان اینکه محوریت این همایش با مرکز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) شیراز است، گفت: جهت تهیه این لباس‌ها 3 تن و نیم پارچه به‌همت خیران خریداری شد و با همت اتحادیه خیاطان و همچنین بانوانی که نذر داشتند، این لباس‌ها دوخته شد.
صبوری با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های این مراسم مردمی بوده است، گفت: این لباس‌ها در روز همایش در محل درب‌های ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط خادمان حرم مطهر توزیع خواهد شد.
مدیر مرکز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) به بیان نکاتی راجع به این همایش پرداخت و گفت: به عموم مردم که می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند، پیشنهاد می‌شود تا مشخصات کامل فرزندان خود را در سایت مرکز فرهنگی ـ مذهبی خادمان عاشقان ثارالله(ع) با شماره سامانه 3000800233 ثبت کنند تا ما بتوانیم در سال‌های دیگر و همچنین مراسم‌های دیگری ایام سال آنان را دعوت کنیم.
وی با بیان اینکه در راستای این همایش برنامه‌های جانبی برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این همایش 6 ایستگاه پزشکی و معاینه رایگان توسط پزشکان مشاور برای مادران شیرخوارگان در حرم احمدبن موسی(ع) انجام می‌شود همچنین بروشورهایی در بحث سبک زندگی در بین مادران توزیع خواهد شد.
صبوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ حسینی در جامعه گفت: پیشنهاد می‌شود تا در ایام محرم صنوف، منازل و کسانی که عاشقان امام حسین(ع) در این مدت سردرب منازل و مغازه‌های خود را به پرچم مشکی امام حسین(ع) مزین کنند تا سومین حرم اهل بیت(ع) رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد.
وی ادامه داد: در این راستا مرکز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) آمادگی دارد تا این پرچم‌ها را در اختیار اصناف ومردم قرار دهد لذا همشهریان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 07137309111 الی 12 تماس حاصل فرمایند.

captcha