سازماندهی بیش از ۵۰۰ روحانی در مدارس لرستان
کد خبر: 3383786
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کریمی‌فر خبر داد:

سازماندهی بیش از ۵۰۰ روحانی در مدارس لرستان

گروه اندیشه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به سازماندهی بیش از ۵۰۰ روحانی در مدارس این استان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات دینی دانش‌آموزان در دستور کار این روحانیون است.

گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با عملکرد آموزش و پرورش استان در سال گذشته و برنامه‌های آن برای سال‌ تحصیلی جدید، گفت: تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ اقامه نماز و توسعه فرآیند پرورشی در سایه حمایت و همراهی ائمه جمعه و جماعت و حوزه‌های علمیه امکان‌پذیر می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: آموزش و پرورش همیشه از حمایت‌های بی‌دریغ نماینده  ولی‌ فقیه در استان لرستان بهره‌مند شده است.
کریمی‌فر با تسلیت جان‌باختن تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه دلخراش منا، گفت: این حادثه نشان از بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و بی‌درایتی حکام آل‌سعود دارد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تأکید کرد: سال‌ تحصیلی جدید در حالی آغاز شد که 320 هزار دانش‌آموز و 30 هزار فرهنگی خود را برای جهادی علمی و فرهنگی در سنگر مقدس مدرسه آماده کرده‌اند.
وی آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت برشمرد و ادامه داد: بیش‌از 4 هزار و 200 آموزشگاه در قالب 15هزار کلاس درس در 25 منطقه و شهرستان استان همزمان با شروع سال‌تحصیلی با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق خود را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های پنج‌گانه وزارت و شعارهای دستگاه تعلیم و تربیت لرستان مهیا کرده‌اند.
کریمی‌فر ساماندهی بهینه نیروی انسانی، ارتقا کیفیت و بهره‌وری مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت همه‌جانبه، تمرکززدایی و بودجه‌ریزی عملیاتی را پنج سیاست وزارت دانست و عنوان کرد: در کنار این سیاست‌ها که برگرفته از سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی نظام است، ایجاد فرصت‌‌های عادلانه برای دسترسی به آموزش، ارتقا کیفیت آموزش، توسعه فرآیند تربیتی، بهداشت و سلامت، توسعه فناوری اطلاعات و تأمین به‌سازی و اعتلای منابع انسانی نیز در آموزش و پرورش لرستان با دقت و حساسیت خاصی دنبال می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از طرح‌های برجسته در آموزش و پرورش است که با رویکرد ارتقا صلاحیت‌های علمی و تخصصی و سطح معیشت فرهنگیان اجرا شده است.
وی بیان کرد: این طرح از ابتدای مهر با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و 350 میلیارد تومان اجرا و تا امروز بیش از 20 هزار فرهنگی از مزایای آن  که افزایشی بین 160 تا 600 هزار تومان است، برخوردار شده‌اند.
کریمی‌فر ساماندهی بهینه نیروی انسانی را اولویت دیگر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برای جبران کمبود  نیروی انسانی در رشته، جنس‌های مختلف با رعایت نیاز، مرتبط بودن رشته تحصیلی و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز از نیروهای پیش‌دبستانی استفاده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به پوشش صددرصدی دانش‌آموزی در دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش آموزش و پرورش معطوف بر این حقیقت شده که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.
وی به وجود بالغ بر350 مدرسه با دانش‌آموزان زیر 5 نفر اشاره کرد و گفت: این افتخاری  بزرگ برای آموزش و پرورش است که در مناطقی که هیچ‌گونه وسیله و امکانات ارتباطی وجود ندارد پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اهتزار و تعلیم و تربیت در جریان است.
کریمی‌فر پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول را 95 درصد و متوسطه دوم را 92 درصد اعلام کرد و افزود: بیش‌از 690 آموزشگاه ابتدایی استان با 56 هزار و 100جلد کتاب و 10هزار نرم‌افزار آموزشی و قرآنی تجهیز شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه به برگزاری بیش از 700 کارگاه آموزشی با حضور مؤلفین کتب جدیدالتألیف و صاحب‌نظران اشاره کرد و گفت: کسب 6 رتبه برتر کشوری در جشنواره جابر و جایگاه سوم لرستان در جشنواره جوان خوارزمی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان لرستان در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی است.
وی همچنین به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و عنوان کرد: با رویکرد نوین هوشمند سازی مدارس بازمهندسی می‌شود.
کریمی‌فر اجرای طرح «شهاب» را با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در دوره ابتدایی برنامه دیگر آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: تخصصی کردن دروس در پایه‌های چهارم تا ششم و برگزاری جشنواره علوم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کیفیت بخشی به آموزش انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل اتاق ایده‌پردازی و خلاقیت فکری، طرح «از پیشکسوتان فکور تا  بازنشستگان صبور» و طرح «همگام با مدیران، همراه با نوآوران» را در راستای استفاده از خرد جمعی و اندیشه‌های ناب و نوآور افراد خلاق و نخبه برشمرد و گفت: توسعه و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با امکانات جدید، برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، کسب بیش از 100 رتبه زیر هزار و ارتقاء جایگاه لرستان در کنکور سراسری، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، برگزاری آزمون تخصصی مدیران و مشاوران و تولیدی کردن هنرستان‌ها هم  از جمله اقدامات آموزش و پرورش در حوزه دانش و اندیشه  است.
وی در ادامه به فعالیت‌های حوزه رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز درمانگاه‌های فرهنگیان با استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص، واگذاری قریب به 1000خودرو به فرهنگیان به‌صورت اقساط، اختصاص 10هزار فقره وام 50 میلیون ریالی کم‌بهره و 8 هزار و 400 وام قرض‌الحسنه ضروری، توزیع بیش‌از 600 میلیون ریال کمک بلاعوض به همکاران فرهنگی با مشکلات خاص و راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجموعه رفاهی ورزشی در غرب کشور از جمله اقدامات رفاهی آموزش و پرورش به همکاران فرهنگی است.
کریمی‌فر در ادامه به گزارش فعالیت‌های تربیتی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و به اعزام 25هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و کسب رتبه اول کشور به عنوان خادم برترکشور در اردوهای راهیان نور، رونمایی از کتاب دل نوشته‌های دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور، سازماندهی بیش از 500 روحانی در مدارس، افزایش 30 درصدی توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، برگزاری گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات، کسب 9 رتبه برتر در مسابقات قرآنی، یازده رتبه برتر در مسابقات فرهنگی هنری و رتبه برتر مربیان پیشتازان و فرزانگان در اردوهای ملی اشاره کرد.

captcha