روند مسابقات اوقاف رو به رشد است/ کمبود استاد در صوت و لحن
کد خبر: 3383740
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
حسین یزدان‌پناه:

روند مسابقات اوقاف رو به رشد است/ کمبود استاد در صوت و لحن

گروه فعالیت‎های قرآنی: نفر اول ترتیل و اذان ناحیه دو سی و هشتمین دوره مسابقات اوقاف قم با بیان اینکه روند مسابقات رو به رشد است گفت: یکی از مشکلات قاریان استان کمبود و نبود استاد در صوت و لحن برای کسانی است که قصد کسب رتبه در مسابقات بین‎المللی را دارند.

حسین یزدان‌پناه در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: مسابقات قرآن ناحیه دو خوب بود و ما در تمامی مسایل مربوط به روند اجرایی نقطه ضعفی ندیدیم و باید از مسئولان مسابقات قدردانی شود.

وی ناحیه سندی شدن مسابقات را برای بهترشدن اجرای آن کاری خوب توصیف کرد و اظهار داشت: روند مسابقات الحمدلله سال به سال در حال بهتر شدن است.

یزدان‌پناه کمبود استاد در زمینه های مختلف را یکی از مهمترین مشکلات قرائت ترتیل و تحقیق برشمرد و تصریح کرد: در وقف و ابتداء وجود کسانی مانند استاد شهیدی پور و در تجوید نیز استا کسمایی را شاهد هستیم و از محضر آنان بهره می بریم ولی به خصوص در صوت و لحن دچار مشکل هستیم و کسانی که می خواهند در حد کشوری تلاش داشته باشند باید به تهران بروند.

نفر اول ترتیل بیان کرد: یکی دیگر از اموری که باید برای آن فرهنگسازی شود حضور جوانان و نوجوانان در جلسات قرآنی است متاسفانه جلسات متعددی در استان وجود داشت که به علت عدم استقبال تعطیل شد.

وی قرارگرفتن رشته دعاخوانی در مسابقات را ستود و بیان کرد: این رشته بسیار خوب است ولی افراد مسلط به آن کم هستند مگر کسی که در شاخه مداحی دستی داشته باشد و کار کرده باشد.

captcha