اعلام آمادگی ائمه جمعه فارس جهت همکاری در برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان
کد خبر: 3377893
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

اعلام آمادگی ائمه جمعه فارس جهت همکاری در برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در این استان، جهت همکاری در برگزاری این اجلاسیه، اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در این استان، جهت همکاری در برگزاری این اجلاسیه، اعلام آمادگی کرد و گفت: ائمه جمعه استان فارس این آمادگی را دارند تا هرگونه همکاری را در برگزاری این اجلاسیه با دست‌اندرکاران آن داشته باشند.
وی با یادآوری اینکه این شورا  به صورت مستقیم همکاری با دست‌اندرکاران اجلاسیه ندارد، گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا هر کاری که جهت باشکوه‌تر برگزار کردن این اجلاسیه لازم است، انجام دهیم ضمن اینکه ائمه جمعه استان در هفته آینده در خطبه‌های نماز جمعه درباره این برنامه مهم و برکات آن برای استان سخنرانی خواهند کرد.

تشویق جوانان به ادامه راه پیرغلامان؛ از برکات اجلاسیه
ملک‌مکان در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی راجع به اهمیت برگزاری این اجلاسیه پرداخت و افزود: برگزاری این‌گونه اجلاسیه‌ها از چند جهت حائز اهمیت است؛ نخست اینکه از پیرغلامان و کسانی که عمری را به عنوان مداح و غلام امام حسین(ع) به ساحت ایشان و خاندان اهل بیت(ع) خدمت کرده‌اند تجلیل می‌شود که این مسئله خود باعث تشویق جوانان و نوجوانان به این مسیر خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ابراز کرد: از جهت دیگر این اجلاسیه، یادآوری یکی از هنرها و مراسم و برنامه‌های مذهبی و دینی ما ایرانیان یعنی عزاداری امام حسین(ع) است به خصوص اینکه این اجلاسیه در آستانه ماه محرم نیز برگزار می‌شود که در این راستا جامعه برای میزبانی این ماه خود را مهیا می‌کند.

در اجلاسیه پیرغلامان، آسیب‌شناسی عزاداری‌ها صورت می‌گیرد
وی اظهار کرد: همچنین در این‌گونه مجالس، معمولاً آسیب‌شناسی جلسات عزاداری و نقطه قوت و ضعف و مبارزه با انحرافات و بدعت‌هایی که در برخی عزاداری‌ها مشاهده می‌شود، صورت می‌گیرد و در حقیقت پاک کردن عزاداری‌ها از هرگونه انحراف و تحریف را در پی دارد.
ملک‌مکان عنوان کرد: برای استان فارس نیز چون سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور است، مسلماً برگزاری این اجلاسیه می‌تواند در معرفی استان هم به جامعه مداحان و هم به مهمانان نقشی داشته باشد و استان ما را به سمت و سوی اینگونه مسائل دینی و مذهبی که در شأن استان است، سوق دهیم.

معرفی جاذبه‌های مذهبی فارس به نقاط مختلف دنیا از قِبَل برگزاری این اجلاسیه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس خاطرنشان کرد: مسلماً وقتی که ما میزبان افرادی از سراسر کشور و نقاط مختلف دنیا می‌شود، به نوعی جاذبه‌های دینی، فرهنگی، مذهبی و اماکن مقدسه ما نیز به آنان معرفی می‌شود که هر کدام از آنان می‌توانند به‌عنوان یک پیک و سفیری به شهرهای خود بازگردند و استان ما را به آنجا معرفی کند.
وی در پایان گفت: به طوری کلی اثرگذاری برگزاری اجلاسیه پیرغلامان در استان فارس می‌تواند بسیار خوب باشد زیرا برگزاری مجالس مذهبی بر روی ذهن و دل افراد اثر می‌گذارد و استان ما را به سمت و سوی مسائل دینی و مذهبی بیشتر جلو می‌برد که به نفع همه خانواده‌ها هم هست.

captcha