کرسی‎های تلاوت برای بانوان برگزار شود
کد خبر: 3377622
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
صبوری:

کرسی‎های تلاوت برای بانوان برگزار شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: قاری شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی استان قم گفت: متاسفانه کرسی تلاوت برای بانوان بسیار کم است و حمایت لازم نیز صورت نمی‌گیرد.

مریم صبوری، قاری شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهرستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، با اشاره به فضای این دوره از مسابقات که در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در حال برگزاری است گفت: فضاسازی دوره گذشته مسابقات در مرحله استانی از مرحل شهرستانی این دوره از مسابقات بهتر بود اگرچه این فضاسازی در مرحله شهرستانی سال قبل بهتر است.
وی از برخورد خوب مجریان و برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد و ادامه داد: برخورد مجریان  مسئولان برگزاری خیلی خوب بود و زمان برگزاری نیز با توجه به برگزاری در دهه ولایت زمان بسیار مناسبی است.
این قاری شرکت‌کننده تصریح کرد: بحث داوری از نکات بارز و برجسته این دوره از مسابقات بود زیرا انتقادی به داوری وجود نداشت و قاریان شرکت‌کننده دیگر هم از آن ابراز رضایت داشتند.
وی اظهار کرد: متسابقین در سطح بالایی بودند و رقابت شدیدی میان افراد وجود داشت ولی همواره در مسابقات سال های اخیر این ضعف دیده شده است که کمبود مباحث آموزشی تاثیرخود را باقی می گذارد.
وی تاکید کرد: در قم جلسات آموزشی قرائت برای بانوان با توجه به وجود اساتید مبرز و نزدیکی به تهران کم است و ضعف ها کماکان دیده می‌شود.
صبوری با اشاره به روند روبه رشد قرائت هرچند این روند سرعت لازم را ندارد بیان کرد: این روند رشد بیشتر به تلاش شخصی افراد باز می‌گردد وگرنه ساماندهی و برنامه‌ریزی سازمانی برای ارتقای سطح افراد کمتر وجود دارد.
این قاری گفت: متأسفانه کرسی تلاوت برای بانوان بسیار کم است و حمایت لازم نیز صورت نمی‌گیرد در صورتی که باید همان طور که برای آقایان این کرسی ها برگزار می شود برای بانوان نیز داشته باشیم.
یادآور می‎شود سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی از یکشنبه 5 مهرماه در دانشگاه علوم و معارف قرآن آغاز شده و تا 12 این ماه در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.
این مسابقات در رشته‎های ترتیل، تحقیق، حفظ، اذان، دعاخوانی و ... در گروه سنی بالای 18 سال در حال برگزاری است.

captcha