رسانه سبک زندگی شهدا را برای مردم بازگو کند
کد خبر: 3358283
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

رسانه سبک زندگی شهدا را برای مردم بازگو کند

گروه اجتماعی: کارشناس مذهبی گفت: رسانه وطیفه دارد اخلاق، سیره و سبک زندگی شهدا را برای مردم بازگو کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی دیروز، 13شهریورماه در یادواره 72 شهید محله نویر، قارویر و کلویر بندرانزلی، با اشاره به اینکه شهدا از مقام و ارزش والایی برخوردار هستند، گفت: فردای قیامت احدی از بهشتیان از بازگشت مجدد به زمین حرفی نمی زنند، اما تنها گروهی که می گویند می خواهیم دوباره به زمین بازگردیم شهدا هستند، زیرا راه شهادت برای آنها بسیار زیبا و شیرین طی شده است.

وی با بیان اینکه شهید بابایی ها و شهید صیادها یک شبه شهید نشدند، افزود: اینها عقبه و پیشنه ای غنی داشتند، صدا و سیما باید روی این موضوعات کار کند و زندگی شهدا را برای مردم به تصویر بکشد.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: اخلاق مداری، تعبد به قرآن و نماز اول وقت از جمله ویژگی های شاخص شهدا بود که باید به صورت عملی در زندگی ما به کار بسته شود و جوانان این مولفه ها را الگوی خود قرار دهند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آفات و آسیب های فضای مجازی در جامعه امروزی، تاکید کرد: امروز خانواده ها برای نماز فرزندانشان، ورود آنها به فضای مجازی و مشاهده مطالب منفی و غیراخلاقی اظهار نگرانی می کنند.

وی با بیان اینکه کاهل نمازی فرزندان و ارتباط نادرست با نامحرم نباید دغدغه یک پدر و مادر ایرانی و اسلامی باشد، یادآور شد: خیلی از آن هایی که نماز نمی خوانند و یا بدحجاب هستند فطرتشان پاک است و تنها نیاز به یک تلنگر دارند؛ لذا باید شرایط ایجاد این تلنگر فراهم شود.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید زندگی شهدا را برای جوانان پخش کند، فطرت پاک جوانان این اصول و آموزه ها را می پذیرد، رسانه وطیفه دارد اخلاق، سیره و سبک زندگی شهدا را برای مردم بازگو کند.

captcha