جامعه اسلامی تنها به مسجد نیاز ندارد/ ضرورت ساخت تفرجگاه اسلامی
کد خبر: 3342951
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
رحیم پور ازغدی:

جامعه اسلامی تنها به مسجد نیاز ندارد/ ضرورت ساخت تفرجگاه اسلامی

گروه اجتماعی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی تنها به مسجد نیاز ندارد، گفت: یک جامعه اسلامی نیازمند تفرجگاهای اسلامی است، جامعه ما باید در این عرصه وارد شده و تنها به ساخت مسجد بسنده نکند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز 23مرداد ناه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه تولید کم و مصرف زیاد ارزش محسوب نمی شود، اظهار کرد: به گفته امام صادق(ع) کسانی که بیشتر می خورند و کم تر کار می کنند از خدا دورتر و به جهنم نزدیک تر می شون اما افرادی که تلاش کرده و مصرفشان کم است نیز به خداوند و بهشت نزدیک تر می شوند.

وی با اشاره به سخنی از رئیس مکتب تشیع، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرموده اند: «کار و تلاش مصلحت روح، جسم، دنیا و آخرت انسان است»، افرادی که در زندگی دنیوی خود در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی، دامداری، مدیریت، علمی، فرهنگی، خانه داری و ... تلاش می کنند ارزش خود را نزد خداوند بالا می برند.

از نگاه تشیع، زیارت جسمی نیست

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه تشیع زیارت جسمی نیست، افزود: تشیع در اینکه یک بلیط قطار و هواپیما گرفتن به زیارت آمدن و خواندن دعا و قرآن خلاصه نمی شود، متاسفانه امروز ما از هزار روایت اهل البیت(ع) تنها 5 یا 6 تای آن را بلد هستیم و از آیات و روایاتی که برای ما مسئولیت ایجاد می کنند، مطلع نیستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: امام صادق(ع) خطاب به پیروان مکتب جعفری می فرمایند: «افرادی که دوست دارند کم تر کار کرده و بیشتر استراحت کنند به سرعت به سمت ناسپاسی، کفران نعمت و فساد پیش می روند»، در نتیجه فحشا و فساد در جامعه رواج می یابد؛ همچنین رئیس مکتب تشیع در جایی دیگر فرموده اند «اگرخداوند تمام امکانات زندگی را مفت و بدون هیچ زحمتی در اختیار بندگان خویش قرار داده بود، قطعا زمین زیر پای شما آرام نمی گرفت، زیرا مملو از گناه و فساد می شد».

بازنشستگی در اسلام وجود ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در اسلام بازنشستگی وجود ندارد، عنوان کرد: حتی اگر فردی نیاز مالی نداشته باشد باید کار کند، او می تواند به دیگران کمک کرده و مشاغلی را هم برای دیگران ایجاد کند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه خدای متعال برای معیشت انسان ها دو مانع قرار داده است، گفت: این دو مانع در برنامه ریزی و کار خلاصه می شود، یعنی انسان ها اگر فکر اقتصادی داشته باشند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش کنند، قطعا اقتصاد خانواده و کشورشان خوب شده و مشکلات حل می شود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بیکاری در جامعه سبب رفاه زندگی و بیهودگی می شود، زیرا زمانی که کار نباشد هم جسم و هم روح انسان زنگ می زند.

رحیم پور ازغدی با تاکید براینکه جامعه اسلامی تنها به مسجد نیاز ندارد، اظهار کرد: یک جامعه اسلامی نیازمند یک تفرجگاه اسلامی است، جامعه ما باید در این راستا اقدام کرده و تنها به ساخت مسجد بسنده نکند.

رفاه زدگی در بعضی از مناطق شهرها بیداد می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه ایران بالاترین رتبه را در واردات ماشین های مدل بالا دارد، افزود: همچنین در مصرف انرژی کشور ما رتبه های اول را به خود اختصاص داده است، متاسفانه در بعضی از مناطق شهرها رفاه زدگی بیداد می کند به گونه ای که برخی افراد برای سگ های خود عمل بینایی انجام می دهند، این امر مصادق همان اسلام آمریکایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این مایه تاسف است که برخی افراد معتقدند با کم کار کردن خوشبخت می شوند اما با این تفکر چنین افرادی هم به خود و هم به دیگران ضربه می زنند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به ترویج رفاه زندگی در جامعه ما، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل مدیریت غلط و سبک زندگی غلطی که داریم از کار کردن فرار می کنیم درحالی که اگر همه مردم ما کار و تلاش کنند قطعا به یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل خواهیم شد.

captcha