ائمه اطهار(ع) و امامزادگان محور همدلی و همزبانی همه مسلمانان هستند
کد خبر: 3342947
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

ائمه اطهار(ع) و امامزادگان محور همدلی و همزبانی همه مسلمانان هستند

گروه اجتماعی: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان محور همدلی و همزبانی همه مسلمانان هستند، بارگاه آن ها را محلی برای گره زدن دلهای مومنان به یکدیگر دانست و افزود: باید وجود این عزیزان را به عنوان یک نعمت بزرگ قدر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، خطیب جمعه کاشمر ظهر امروز، 23 مردادماه در خطبه های عبادی ـ سیاسی این هفته کاشمر با تاکید بر حمایت و پیروی از قرآن، اهل بیت و پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) هیچ گاه برای رسالتش از مردم مُزد نمی خواست همین که مردم به اهل بیت محبت داشته باشند برای ایشان کافی بود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در زمان رسالت پیامبر(ص) ملت ایران هنوز قرآن و اهل بیت را نمی شناختند اما خداوند متعال وعده داده بود که گروهی می آیند و از پیامبر و دین اسلام حمایت و دفاع خواهند کرد، از اهل بیت(ع) به عنوان مهترین سرمایه برای همدلی و همزبانی نام برد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان محور همدلی و همزبانی همه مسلمانان هستند، بارگاه آن ها را محلی برای گره زدن دلهای مومنان به یکدیگر دانست و افزود: باید وجود این عزیزان را به عنوان یک نعمت بزرگ قدر بدانیم.

امامزادگان الگوی مبارزه با ظالمان

خطیب جمعه کاشمر از ائمه به عنوان چراغ های برافروخته جهت شناخت درست تقوا و هدایت نام برد که خداوند متعال برای مسلمانان فرستاده است و بیان کرد: نباید در کنار این نعمت ها باشیم ولی از تقوا دور شویم زیرا امامزادگان الگوی مبارزه با ظالمان هستند و ما باید شهادت طلبی و دینداری را از امامزادگان فرا گیریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به دهه کرامت، اظهار کرد: در این دهه نباید فقط به خواندن یک زیارت اکتفا کنیم بلکه همه ما باید همراه و همدل امام رضا(ع) باشیم.

وی با تاکید براینکه همه ما در برابر جوانانی که در شرایط سخت عصر حاضر، دین و عفت و حجاب خود را حفظ می کنند مسئولیت داریم، از جوانان خواست با پناه بردن به خداوند متعال خود را حفظ کنند.

وی در ادامه سخنان خود به کوتای 28 مرداد سال 1332 توسط آمریکای جنایتکار اشاره کرد و افزود: اگرچه مصدق در آن زمان هیچ کاری با آمریکا نداشت و هدفش ایستادگی در برابر انگلستان بود، اما آمریکا چون منافع خود را در خطر دید علیه مصدق کودتا کرد.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه صحبت هایی که امروز آمریکا در پای میز مذاکره میکند برای ما شناخته شده است و میدانیم براساس منافع خود حرکت می کند، گفت: امام راحل به خوبی چهره اصلی شیطان بزرگ را به همه ما شناساند.

آمریکا دشمن اول اسلام

وی از آمریکا به عنوان دشمن اول اسلام نام برد و افزود: داعش، منافقان، آل سعود وسایر مستکبران که با آنها درگیر هستیم ریشه در آمریکا داشته و از عوامل آنها هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هیچ گاه از شعار مرگ بر آمریکا دست برنخواهد برداشت، ادامه داد: ما باید جواب جنایت ها، تحریم ها و دشمنی های آمریکا را بدهیم.

captcha