لزوم ترویج فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در کنار اشتغال‌زایی جوانان
کد خبر: 3340455
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
رضایی:

لزوم ترویج فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در کنار اشتغال‌زایی جوانان

گروه اجتماعی:‌ مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون استان مرکزی گفت: علاوه بر اشتغال‌زایی باید به فرهنگ کار کردن و مسئولیت پذیری به ویژه در میان جوانان توجه ویژه شود که در همین راستا در واحدهای کارگری اهتمام شایسته‌ای بین رابطین فرهنگی آنها با اداره کل تعاون ایجاد شده است.

محمد رضایی مسئول امور فرهنگی اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل جامعه بیکاری جوانان است که لازم است بسیار واقع بینانه با آن برخورد شود.

وی افزود: توجه اسلام به فرهنگ کار و نان آوری نیاز به یادآوری ندارد ولی متأسفانه برخی جوانان بعد از فراغت از تحصیل انتظار دارند شغلی با شأن اجتماعی بالا داشته باشند، این امر و برخی توقعات والدین سبب می‌شود جوان بعد از تحصیلات عزلت نشینی اختیار کند.

وی تصریح کرد: هیچ یک از ائمه(ع) با وجود مقام والایی که نزد خداوند و مردم داشتند از کارهایی که به گمان برخی عار محسوب می‌شود، به بدی یاد نکرده‌اند تاریخ نشان می‌دهد که پیامبر(ص) کنار کارگران کار می‌کردند و حضرت علی(ع) نیز دارای کسب و کار اسلامی بودند که حتی درآمد بالایی هم عاید ایشان نمی‌شد.

رضایی با تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ کار در جامعه افزود: علاوه بر توجه به شغل آفرینی در جامعه باید به فرهنگ کار کردن و مسئولیت پذیری به ویژه در میان جوانان توجه ویژه شود که در همین راستا در واحدهای کارگری اهتمام شایسته‌ای بین مدیران و رابطین فرهنگی با این اداره کل جهت برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزش مهارت‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد برای جامعه هدف ایجاد شده است.

این مقام مسئول افزود: توجه به آموزش فرهنگ کار بر اساس نهج‌البلاغه ازموارد تأکید شده دوره‌های آموزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، همچنین همگانی کردن فرهنگ کار بین آحاد جامعه و توجه به وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری و فاصله گرفتن از ناهنجاری رفاه زدگی و توجه به صادرات غیرنفتی از مهمترین کارهایی است که در جهت منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان اجرا نمود.

مسئول امور فرهنگی اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان در پایان تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن برای جوامع کارگری و خانواده آنها در راستای ترویج فرهنگ دینی در میان این عزیزان از جمله اقدامات فرهنگی اداره کل تعاون است که امیدواریم در شناساندن الگوهای فرهنگ کار در اسلام قدمی برداشته باشیم.

captcha