ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار تقویت بنیان خانواده است
کد خبر: 3336789
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار تقویت بنیان خانواده است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، ترویج سبک زندگی اسلامی را بهترین راهکار برای تقویت بنیان خانواده عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ترویج سبک زندگی اسلامی را بهترین راهکار برای تقویت بنیان خانواده خواند.
وی تقویت باورهای دینی اقشار مختلف جامعه را راهکار دیگری برای تقویت سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: حصول نتیجه مطلوب در این زمینه، نیازمند همکاری همه جانبه رسانه‌های جمعی است.
حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: هراندازه معنویت‌گرایی و باورهای دینی در عمق روح و جان افراد یک جامعه نهادینه شود، گرایش مردم به انجام گناه و امور ناشایست و ناروا کاهش می‌یابد وجامعه به‌سمت صلاح و رستگاری پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم سه اصل ایمان، عمل صالح و تقوای الهی به‌عنوان ارکان تحقق حیات طیبه انسانی ذکر شده‌اند، بیان کرد: اگر افراد یک جامعه این سه اصل را مبنای امور در زندگی قرار دهند، بحث سبک زندگی اسلامی برای جامعه دینی محقق می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج لازمه یک زندگی پاک را حفظ سنت‌های اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم خانواده در شرایط فعلی از شر بدی‌های موجود حفظ شود، باید از تمامی سنت‌هایی که معصومین(ع) برای یک زندگی اسلامی نشان داده‌اند استفاده کنیم و در‌ کنار آن اخلاق و ادب اسلامی را استوار کنیم.
وی با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی، زندگی انسان تا پیش از تولد و مرگ را در برمی‌گیرد، یادآور شد: سبک زندگی اسلامی زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، نوع رابطه با حکومت و حتی ارتباطات بین‌المللی را در برمی‌گیرد.  

captcha