ستادهای نمازجمعه برای جذب جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند
کد خبر: 3335217
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
موسوی:

ستادهای نمازجمعه برای جذب جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند

گروه اجتماعی: مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان گفت: راه‌های زیادی برای جذب جوانان به نماز عبادی ـ سیاسی جمعه وجود دارد و ائمه جمعه و افرادی‌ که در این راستا فعالیت دارند مانند اعضای ستاد نماز جمعه باید برای جذب جوانان برنامه داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: نماز جمعه، یک نماز عبادی سیاسی است که اولین تفاوت آن با سایر نمازها این است که دارای خطبه است که مسائل دینی و سیاسی در این خطبه‌ها بیان می‌شود.
وی ادامه داد: نماز جمعه فقط توسط ولی‌فقیه و کسانی‌که از طرف ولی‌فقیه اذن دارند اقامه شده و هر کسی نمی‌تواند به اقامه آن بپردازد.
موسوی، با بیان این‌که در خطبه‌های نماز جمعه به روشنگری اذهان عمومی پرداخته می‌شود، افزود: در نماز جمعه جریان امامت جامعه معنا پیدا کرده، شعاعر اسلامی تغذیه شده و در نهایت نماز جمعه باعث گسترش معنویت و فرهنگ تقوا در جامعه می‌شود.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان تصریح کرد: طبق تأکیدات پیامبر اکرم(ص) به خواندن نماز جمعه و با نگاهی به سوره جمعه، متوجه جایگاه والای نماز جمعه در دین اسلام می‌شویم، چراکه انسان را به شتاب به‌سوی نماز و ترک کسب و کار هنگام آن تشویق و ترغیب می‌کند، و این‌که خداوند می‌گوید چندساعتی کار و زندگی را برای خواندن نماز رها کنید نشان دهنده جایگاه عظیم این نماز عبادی و سیاسی در اسلام دارد.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که فرمان برگزاری نماز جمعه را دادند در این رابطه می‌فرماید: نماز جمعه در رأس همه امور است.
موسوی با بیان این‌که در حکومت اسلامی امامت شرط است و مانند حکومت‌های دیگر نیست که ریاست را شرط حکومت‌داری قرار داده‌اند، اظهار کرد: حکومت‌های دیگر به‌دنبال ریاست هستند و ما به‌عنوان حکومت اسلامی به‌دنبال امامت هستیم.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان بیان کرد: نماز جمعه مرکز اصلی امامت است و جایگاه آن در اسلام آن‌قدر بالاست که توسط امام اقامه می‌شود.
وی در رابطه با راه‌های جذب جوانان به‌سمت نماز جمعه، گفت: راه‌های زیادی برای جذب جوانان به این نماز عبادی ـ سیاسی وجود دارد و ائمه جمعه و افرادی‌که در این راستا فعالیت دارند مانند اعضای ستاد نماز جمعه باید برای جذب جوانان برنامه داشته باشند.

جوانان به شرکت در نماز جمعه تشویق شوند

موسوی افزود: پیشنهادی که می‌توان در این رابطه داد این است که هر ستاد نماز جمعه در هر مسجد یک رابط جوان داشته باشد و برای آن‌ها یک‌سری برنامه و دوره آموزشی برگزار کند که به کار تبلیغ در محله‌ها بپردازند و با انجام کارهای فرهنگی و تشریح برنامه‌های نماز جمعه جوانان را به‌سمت نماز جمعه جذب کنند.
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان ادامه داد: باید توسط ستاد نماز جمعه هر هفته قبل از نماز جمعه جلسه توجیهی برای ائمه جماعت مساجد محلات گذاشته شود و ائمه جماعات هفته‌ای یک روز ترجیحاً شب جمعه در رابطه نماز جمعه و اهمیت آن برای مردم صحبت کنند و جوانان را به شرکت در نماز جمعه تشویق کنند.

captcha