اقامه ۸۷ نماز عیدفطر به امامت ائمه جمعه در فارس/ ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال اعزام شدند
کد خبر: 3327933
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
ملک‌مکان:

اقامه ۸۷ نماز عیدفطر به امامت ائمه جمعه در فارس/ ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال اعزام شدند

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه ۷۲ نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه شیعه و ۱۵ نماز دیگر نیز به امامت ائمه جمعه اهل سنت برپا می‌شود، گفت: به طور کلی ۸۷ نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه در این استان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: در روز عید فطر به امامت ائمه جمعه سراسر استان، نماز این روز در مصلاهای نماز جمعه و یا فضاهای باز برپا می‌شود.
وی با اشاره به تعداد برپایی نماز عید فطر در استان فارس افزود: 72 نماز عید فطر رسمی به تعداد ائمه جمعه شیعه در استان فارس و 15 نماز عید فطر رسمی دیگر نیز به تعداد ائمه جمعه اهل سنت استان یعنی جمعاً 87 نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

تعداد نمازهای عید فطر در استان فارس قابل احصا نیست
ملک‌مکان عنوان کرد: البته در استان فارس به‌ویژه در شیراز مرسوم است که همیشه در تمام اماکن مذهبی غالباً نماز عید فطر برگزار می‌شود، تعداد برپایی نماز عید فطر قابل احصا نیست و تقریباً به تعداد تمام مساجد و حسینیه‌ها این نماز برپا خواهد شد اما چون نظر مقام معظم رهبری این  است که نماز عید فطر مانند نماز جمعه، به امامت ائمه جمعه برگزار شود، لذا توصیه می‌کنم که مردم نیز در این نماز‌هایی که به امامت آنان اقامه می‌شود جهت همدلی و وحدت بیشتر حضور یابند.

برگزاری نماز عید فطر شیراز در شبستان امام خمینی(ره) حرم شاهچراغ(ع)
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس خاطرنشان کرد: نماز عید فطر شیراز نیز به امامت آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در صبح روز عید فطر ساعت 7:30 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور تولیت این آستان مقدس و همچنین، اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های رصد هلال ماه شوال اشاره کرد و گفت: قریب 20 گروه رصدی در استان فارس برای رؤیت هلال ماه شوال به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

اشاره به مکان‌های استقرار گروه‌های رصدی
وی با بیان اینکه این گروه‌ها از همین امروز به مکان‌های پیش بینی‌شده، مستقر خواهند شد، افزود: گفت: گروه‌های رصدی در نقاط مانند خرمن کوه فسا، ارتفاعات صدرا، سده اقلید، زرقان، لامرد، بوانات و سعادت شهر اعزام می‌شوند ضمن اینکه دو گروه نیز در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات دنا مستقر می‌شوند.
ملک‌مکان عنوان کرد: در شیراز نیز گروه‌های رصدی در دروازه قرآن، گویم، باباکوهی، خانه زنیان و صدرا مستقر می‌شوند و هلال ماه شوال را رصد می‌کنند و نتیجه رویت را دفتر مقام معظم رهبری منعکس کرده و بعد نتیجه نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ابراز کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که شده احتمال اینکه پنجشنبه هلال ماه شوال دیده شود بسیار ضعیف است یعنی به احتمال قوی، روز شنبه عید فطر خواهد بود.
وی در پایان با بیان اینکه بیشترین تعداد گروه‌های رصد هلال ماه در استان فارس وجود دارد، بیان کرد: این گروه‌ها عمدتاً با تجهیزات بسیار خوب و عالی و مجرب و آموزش دیده هستند و با امکانات خوبی هلال ماه را رصد می‌کنند.

captcha