حمایت یک میلیارد تومانی دولت از توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند
کد خبر: 3325524
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

حمایت یک میلیارد تومانی دولت از توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند

گروه اجتماعی: استاندار خراسان جنوبی به تخصیص یک میلیارد و 255 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و سرمایه‌ای به مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌اله خدمتگزار، استاندا خراسان جنوبی شب گذشته، 15 تیرماه در مراسم ضیافت افطاری با فرزندان مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) گفت: نگهداری از معلولین از لحاظ اجر و قرب الهی و حرکت نوع‌دوستانه و انسانی، بسیار حائز اهمیت و دارای پاداش اخروی است.



وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه خاصی به مددجویان و مربیان مراکز نگهداری معلولان دارند، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌ها از سر ناچاری عزیزان خود را تحویل مراکز نگهداری می‌دهند اما همواره قلبشان با آنان است و همیشه دعاگوی مربیان هستند.



استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مربیان این مراکز شریف‌ترین انسانها هستند و هر لحظه خدمت آنان به معلولان پاداش فراوانی دارد.



خدمتگزار به تخصیص یک میلیارد و 255 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و سرمایه‌ای به مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.



حسین کریم‌پور، عضو هیأت امنای مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند نیز در دیدار استاندار از این مرکز، اظهار کرد: این مجتمع توانبخشی با کمک خیران از سال 76 با پذیرش حدود 120 معلول در بیرجند آغاز به‌کار کرده است.



وی با بیان اینکه در حال حاضر 300 معلول در این مجموعه در دو بخش خواهران و برادران نگهداری می‌شوند، افزود: 110 نفر پرسنل در این مجموعه با خلوص نیت و اعتقادات مذهبی مشغول به فعالیت هستند.



عضو هیأت امنای مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند با تأکید بر اینکه در این مرکز علاوه بر نگهداری شبانه‌روزی از مددجویان به دنبال زندگی بهتر و آسایش و شکوفایی استعدادهای نهفته آنان هستیم، افزود: بیش از 60 حرفه‌آموز در این مؤسسه در بخش‌های گلیم، معرق، منبت، گلدوزی، نقاشی، موسیقی‌درمانی و غیره از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.



کریم‌پور با بیان اینکه مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند در بحث پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان هر ماه 28 میلیون تومان کسری دارد، تصریح کرد: میزان درآمد مجموعه کمتر از میزان هزینه است که این کمبود درآمد از طریق کمک‌های افراد خیر به مجموعه جبران می‌شود.



 



وی با اشاره به اینکه در بخش توان بخشیدن به معلولان کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین در حاضر مجتمع آب درمانی موسسه با بودجه دولتی و با پیشرفت 60 درصدی در حال ساخت است.



عضو هیأت امنای مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بیرجند با تأکید بر اینکه مددجویان این مرکز از نظر عاطفی و توانمندی درون آنان بسیار بالا است، یادآور شد: بازدید و حضور بیشتر مسئولان در مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) موجب دلگرمی مربیان و افزایش کمک‌های مردمی به این مرکز خواهد بود.

captcha