دستگیری از نیازمندان سیره ائمه اطهار(ع) است
کد خبر: 3323844
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
آذربایجانی:

دستگیری از نیازمندان سیره ائمه اطهار(ع) است

گروه اجتماعی: رییس دادگستری شهرستان خرمدره گفت: دستگیری از نیازمندان سیره ائمه‌اطهار (ع) است که همواره باید الگوی زندگی ما قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان رجب آذربایجانی، رییس دادگستری شهرستان خرمدره روز گذشته، 14 تیر در مراسم جشن گلریزان شهرستان خرمدره با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت علی (ع) ،اظهار کرد: حضور در مراسم جشن گلریزان به تاسی و پیروی از حضرت علی (ع) و ائمه اطهار(ع) است.
وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) از کسانی بودند که همواره در کمک به ایتام و مستمندان پیشقدم بودند، تصریح کرد: امام حسن(ع) نیز از دیگر امامان ما به شمار می روند که چندین بار اموال خود را در راه  خدا بخشیدند.
این مسئول با بیان اینکه خداوند در آیه 90 سوره نحل می فرمایند:"انَّ اللَّهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَالإِحسانِ وَإیتاءِ ذِی القُربىٰ وَیَنهىٰ عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکَرِ وَالبَغیِ ۚ یَعِظُکُم لَعَلَّکُم تَذَکَّرونَ"، افزود: در این آیه عدل و احسان در کنار هم ذکر شده است که به کار گیری این دو در کنار هم در جامعه موجب ایجاد توازن می‌شود.
آذربایجانی با اشاره به آمار زندانیان جرایم مالی  غیر عمد شهرستان خرمدره، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از حوزه قضاییه شهرستان خرمدره حدود 35 نفر به علت بدهی مالی و جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که بدهی برخی از آنها زیر 5 میلیون تومان است.
در ادامه این مراسم نیز جمشید شیخی، فرماندار خرمدره با تاکید بر اینکه با مطالعه در کتب آسمانی در می‌یابیم که همه آنها کمک به هم‌نوعان را مورد تاکید قرار داده‌اند ،عنوان کرد: تاریخ ثروتمندان بسیاری را به خود دیده است چه بسا ثروتمندانی که هیچ بخششی از مال خود در راه خدا انجام نداده و با مردنشان یاد و خاطره آنها نیز مدفون شد اما ثروتمندان بسیاری نیز بودند که با انفاق و خرج کردن در راه خدا برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.
وی با بیان اینکه خانواده بی‌سرپرست ناهنجاری‌هایی ایجاد می‌کند که زندگی مارا نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، اظهار کرد: با کمک به رندانیان به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت سرپرست آن‌ها به کانون خانواده می‌توان از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

captcha