کتاب «مباحثی از مالکیت فکری» منتشر شد
کد خبر: 3314507
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

کتاب «مباحثی از مالکیت فکری» منتشر شد

گروه اقتصاد: کتاب «مباحثی از مالکیت فکری» به کوشش حسینعلی بای از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این کتاب در بردارنده 13 مقاله در باب مالکیت فکری است. مقالات مزبور از موضوع مبانی مالکیت فکری آغاز و پس از گذر از نظریه‌های موجود در موضوع مالکیت فکری و بیان مصادیق و جلوه‌هایی از آن، با طرح راهکارهای مدنی و کیفری حمایت از این حقوق به پایان می‌رسد.

«جایگاه مبانی نظری در فهم و ترسیم نظام مالکیت فکری»، «مروری بر حقوق اخلاقی مالکیت فکری و مبانی اعتبار آن»، «تنوع نظریه‌های مالکیت معنوی»، «حقوق مرتبط با حق مؤلف»، «مدیریت جمعی حق مؤلف و حقوق مرتبط» و «درآمدی بر حمایت از حق اختراع در حقوق ایران و چالش‌های حقوقی الحاق به موافقتنامه تریپس»، از جمله مقالات این کتاب است.

همچنین این کتاب حاوی مقالاتی با عناوین «مصادیق حقوق مالکیت فکری در صنعت ورزش»، «حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در محیط مجازی»، «درآمدی بر حمایت از حقوق پدیدآورنده پایگاه داده»، «بررسی نام‌های دامنه از منظر حقوق مالکیت فکری با نگاهی به حقوق ایران» است.

«حمایت از نشان‌های تجاری در شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای»، «راهکارهای کیفری مقابله با نقض حقوق مالکیت صنعتی: با لحاظ حقوق تطبیقی» و «جرایم علیه ماکیت فکری در قوانین کیفری ایران و مقررات بین‌المللی» دیگر مقالات کتاب «مباحثی از مالکیت فکری» می‌باشند.

در این کتاب موضوعات مختلفی از بحث مالکیت فکری جایگاه مبانی نظری در فهم و ترسیم نظام مالکیت فکری، حقوق اخلاقی مالکیت فکری و مبانی اعتبار آن، تنوع نظریه‌های مالکیت فکری، حقوق مرتبط با حق مؤلف، مدیریت جمعی حق مؤلف و حقوق مرتبط، حمایت از حق اختراع در حقوق ایران و چالش‌های حقوقی، الحاق به موافقت‌نامه تریپس، حمایت از حقوق پدیدآورنده پایگاه داده، نام‌های دامنه از منظر حقوق مالکیت فکری، حمایت از نشان‌های تجاری در شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای و راهکارهای کیفری مقابله با نقض حقوق مالکیت صنعتی با لحاظ حقوق تطبیقی مورد بررسی قرار گرفته است.

خاطرنشان می‌شود: کتاب «مباحثی از مالکیت فکری» به کوشش حسینعلی بای با شمارگان ۳۰۰ نسخه، ۳۹۶ صفحه و قیمت ۲۳۰۰۰ تومان توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

captcha