دولت به قول خود در پرداخت اعتبارات لازم به حوزه‌های علمیه متعهد شود
کد خبر: 3312802
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دولت به قول خود در پرداخت اعتبارات لازم به حوزه‌های علمیه متعهد شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر لزوم حمایت‌های مراکز دولتی از جامعه روحانیت اعلام کرد: دولت باید به قول خود در خصوص پرداخت اعتبارات لازم به حوزه‌های علمیه جهت فعالیت در حوزه فرهنگی متعهد شود؛ چرا که حوزه‌های علمیه رسماً اعتباری از سوی دولت دریافت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز گذشته، 19 خرداد در دومین گردهمایی مشترک ائمه جمعه استان‌های قم و مرکزی که در شازند برگزار شد، یکی از راهکارهای حمایتی از فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی را تخصیص امکانات لازم به ائمه جمعه به ویژه حوزه علمیه بیان کرد.

وی با بیان این مطلب که اگر ما از نظر فرهنگی در عالی‌ترین سطح ممکن قرار بگیریم خواهیم توانست در برابر مفاسدی همچون دزدی، بدحجابی و منکرات مبارزه کنیم، افزود: بدون تردید سرمایه گذاری بر علمای مذهبی و دینی می‌تواند روند اشاعه فرهنگ اسلامی را تسریع بخشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه با ابراز خرسندی از رابطه بسیار خوب و پسندیده بین مردم و جامعه روحانیت، اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعامل و ارتباط دو سویه بین روحانیت و مردم در عالی‌ترین سطح قرار دارد  که این امر مهم در حضور پرشور و پر رنگ مردم در سالروز ارتحال امام(ره) به وضوح قابل مشاهده بود.

وی با بیان این مطلب که حضور پررنگ مردم همیشه در صحنه در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نمادی از ارادت ویژه مردم به معمار کبیر انقلاب است، اظهار کرد: مردم با حضور خود در صحنه‌های ملی و بین‌المللی همچون راهپیمایی های روز قدس، یوم‌الله 22 بهمن به ایادی مزدور و استکبار جهانی اثبات کردند که تحت هیج شرایطی دست از حمایت رهبری برنمی‌دارند.

این مقام مسئول با تأکید برلزوم حمایت‌های مراکز دولتی از جامعه روحانیت به ویژه حوزه‌های علمیه، اعلام کرد: دولت باید به قول خود در خصوص پرداخت اعتبارات لازم به حوزه‌های علمیه جهت فعالیت در حوزه فرهنگی متعهد شود؛ چرا که حوزه‌های علمیه رسماً اعتباری از سوی دولت دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تصور اعطای امتیازات ویژه و پرداخت مبالغ کلان از سوی دولت به روحانیت، تصوری اشتباه است، اظهار کرد: اگر زکات در اختیار ائمه جمعه قرار گیرد قطعاً بسیاری از نیازهای جامعه به ویژه نیازهای فرهنگی رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی از سخنان خویش به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و بر حضور فعال اقشار مختلف در صحنه انتخابات تأکید کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی همچنین به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: ماه رمضان فرصتی است تا با تمام وجود در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل، ایجاد وحدت، همدلی، تربیت نفوس، حمایت از محرومین و تقویت و همدلی و همبستگی اجتماعی تلاش کنیم.

وی ضمن اشاره به این مطلب که پست‌های تحت اختیار مسئولان امانت بوده و مسئولیت آنان در برابر مردم را دو چندان می‌کند، گفت: در تمامی انتخابات باید به دنبال شایسته‌ترین، دلسوزترین، ولایت‌مدارترین و مردمی‌ترین شخص به عنوان نماینده باشیم. شرایط منطقه به ویژه در کشورهای عراق، بحرین، یمن، سوریه از حساسیت ویژه‌ای برخورداراست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ظرفیت و شرایط منطقه‌ای استان مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون شک با در اختیار داشتن نیروهای متعهد و متخصص خواهیم توانست از ظرفیت موجود نهایت استفاده و بهره وری را داشته باشیم.

امام جمعه اراک در پایان، مطرح کرد: فرودگاه و قطارهای موجود در استان‌های مرکزی و قم جوابگوی خیل عظیم مسافران نیست و باید به خواسته مردم جهت استقرار و راه اندازی قطار سریع‌السیر توجه شود.

captcha