روحانیت با ارائه راهکار مناسب به جذب و پویایی جوانان سرعت بخشد
کد خبر: 3312768
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
زمانی قمی:

روحانیت با ارائه راهکار مناسب به جذب و پویایی جوانان سرعت بخشد

گروه اجتماعی:استاندار مرکزی بابیان اینکه جامعه روحانیت باید در ارائه راهکارهای مناسب در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی دقت نظر داشته باشند، اظهار کرد: روحانیون باید تدابیری جذاب اتخاذ کرده و زمینه رشد و پویایی نوجوانان و جوانان را به همراه مسئولان فرهنگی و اجتماعی نظام فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، 19 خرداد ماه در دومین گردهمایی مشترک ائمه جمعه استان‌های قم و مرکزی که در شازند برگزار شد، گفت: جامعه روحانیت با وجود داشتن قابلیت‌های منحصر به‌فرد و در در دست داشتن تریبون‌های سخنرانی و آئین عبادی –سیاسی نماز جمعه، مباحث و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را بازگو و هشدارهای لازم را به مردم به ویژه جوانان و خانواده ها گوشزد کنند.

وی بابیان اینکه جامعه روحانیت باید در ارائه راهکارهای مناسب در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی دقت نظر داشته باشند، اظهار کرد: روحانیون باید تدابیری جذاب اتخاذ کرده و زمینه رشد و پویایی نوجوانان و جوانان را به همراه مسئولان فرهنگی و اجتماعی نظام فراهم آورند.

زمانی قمی در ادامه ضمن اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمنان و مقاومت یکپارچه مردم در برابر فشارهای دشمن، اضافه کرد: دشمن قصد داشت با اعمال فشار و تحریم، نظام و مردم انقلابی را با مشکل مواجه کند؛ اما مردم و مسئولان با وجود رهبری آگاه و شجاع و مسئولانی دلسوز و خدوم توانستند تهدید تحریم را به فرصتی برای رشد و شکوفایی تبدیل کنند که خوشبختانه رشد ایران اسلامی در چندساله اخیر گواهی براین ادعاست.

وی بابیان این مطلب که مشکلات نظام مقدس جمهوری اسلامی به تحریم خلاصه نمی‌شود، افزود: ممکن است که گاهی اوقات در کشور مشکلاتی نیز به وجود آید؛ اما با همدلی و همزبانی که مدنظر رهبرفرزانه انقلاب است می‌توان از سد این مشکلات نیز گذشت.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خویش جذب سرمایه‌گذاری درست و صحیح را از مهم‌ترین راه‌های ترقی و رشد استان خواند و مطرح کرد: بدون تردید سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف صنعتی و تولیدی می‌تواند استان مرکزی را از مشکلات بی‌کاری نجات دهد.

زمانی قمی در پایان حرکت در راستای بهره‌روی درست و پرهیز از اسراف و تبذیر را راهکاری برای پیشرفت عنوان کرد و افزود: بحران آب یکی از مقوله‌های مهم استان مرکزی محسوب می‌شود  که با وجود فعالیت در زمینه‌های صنعتی و کشاورزی در استان باید به صرفه‌جویی در مصرف آب به طور ویژه پرداخته شود.

captcha