ترویج سیره ائمه معصومین (ع) محوریت اصلی برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه است
کد خبر: 3307463
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
حجت‌الاسلام باقری:

ترویج سیره ائمه معصومین (ع) محوریت اصلی برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه است

گروه اندیشه:مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان،گفت: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه ترویج سیره ائمه معصومین (ع) است، گفت: تلاش می‌شود در سخنرانی‌ها نیز مطالب مربوط به زندگی ائمه معصومین (ع) بیان شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان،روز گذشته،سوم خرداد در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در جمع کارکنان اوقاف استان زنجان، اظهار کرد: ماه شعبان ماه مبارکی است که مقارن با سالروز ولادت چند تن از ائمه معصومین (ع) است.
وی با اشاره به اینکه زندگی هر یک از ائمه معصومین (ع) الگوی نمونه و بارز برای مسلمانان است، تصریح کرد: بر همگان لازم است که با شناخت زندگی ائمه معصومین (ع) از آنها الگوبرداری کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر تبیین سیره و روش زندگی ائمه معصومین (ع) از سوی دستگاه‌های ذیربط بیان کرد: سازمان اوقاف نیز به نوبه خود در تبیین این موضوع اقدامات متعددی را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اقدام به این کار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا قریب به 100 عنوان برنامه فرهنگی در جوار بقاع شاخص استان اجرایی می‌شود، افزود: برای نمونه در ماه شعبان جاری اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار 12 بقعه شاخص استان در حال انجام است.
باقری با بیان اینکه طی روزهای گذشته در جوار بقاع شاخص استان جشن سالگرد میلاد برگزار شده است، اضافه کرد: در سالروز میلاد امام زمان (عج) نیز برنامه بزرگ جشن میلاد در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی ترویج سیره ائمه معصومین (ع) است، تصریح کرد: تلاش می‌شود در سخنرانی‌ها نیز مطالب مربوط به زندگی ائمه معصومین (ع) بیان شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد بقاع متبرکه کل استان 126 مورد و تعداد مساجد استان نیز یک هزار و 500 باب است، اضافه کرد: امسال در جوار بقاع و مساجد شاخص استان جشن‌های میلاد در حال برگزاری است.
گفتنی است، از اهم برنامه‌های اجرایی در جوار بقاع شاخص استان و مساجد برگزاری جشن میلاد به مدت سه روز در حسینیه اعظم زنجان، مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، بقاع امامزادگان شهرستان‌های مختلف است که در این مراسم‌ها ضمن سخنرانی و مولودی خوانی نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام شده و بسته‌های فرهنگی با محوریت امامت و ائمه معصومین (ع) در بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

captcha