ضرورت استفاده هوشمندانه از ظرفیت ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه در مدارس
کد خبر: 3305599
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
کریمی‌فر تأکید کرد:

ضرورت استفاده هوشمندانه از ظرفیت ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه در مدارس

گروه اندیشه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تلاش آموزش و پرورش برای استفاده هوشمندانه از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در تحکیم و تعمیق باورهای اعتقادی نسل جوان و نوجوان و توسعه زیر ساخت‌ها از تمام ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سه‌شنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با کارشناسان حوزه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت یک مسئله فرایندی است و باید تلاش کنیم تا همگان خود را در برابر تربیت و پرورش دانش‌آموزان مسئول بدانند.

وی با تأکید بر این‌که مربیان پرورشی باید فعالیت‌های پرورشی را در مدارس به‌صورت علمی و کارشناسی مدیریت کنند، به برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: در قالب سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برنامه‌ریزی شد تا جایگاه لرستان هفت تا هشت پله ارتقا پیدا کند.

کریمی‌فر به توفیقات آموزش و پرورش لرستان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی کسب شده است ولی برای توفیق بیشتر و بهتر در این زمینه‌ها جای کار و تلاش بیشتر هم وجود دارد.

وی برنامه‌ریزی را در آموزش و پرورش یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: دستیابی به اهداف بدون برنامه امکان‌پذیر نیست و اگر برنامه‌ریزی مدون علمی وجود نداشته باشد از ریل اصلی آموزش و پرورش انحراف ایجاد خواهد شد.

کریمی‌فر در ادامه به تلاش آموزش و پرورش برای استفاده هوشمندانه از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در تحکیم و تعمیق باورهای اعتقادی نسل جوان و نوجوان و توسعه زیر ساخت‌ها از تمام ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده می‌کند.

وی با تقدیر از استاندار لرستان به‌دلیل همراهی و پشتیبانی از برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: مدیریت ارشد استان تلاش‌های ارزنده‌ای را در رفع مشکلات پیش‌روی آموزش و پرورش مبذول داشته است.

کریمی‌فر در ادامه به برنامه اتاق فکر و ایده‌پردازی اشاره کرد و گفت: بستر لازم برای استفاده از فکر، نظر و ایده‌های نخبگان و صاحبن‌ظران تعلیم و تربیت فراهم شده است و آموزش و پرورش هم با بهره‌مندی از این ظرفیت توفیقات بسیار خوبی کسب کرده است. وی در ادامه به برش‌های آموزشگاهی، منطقه‌ای و شهرستانی و استانی اشاره کرد و گفت: مسیر حرکت متولیان تعلیم و تربیت با رویکرد برنامه‌محوری و پژوهش‌مداری ترسیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت‌گرایی در برنامه‌های پرورشی، تعدد و تنوع زیاد برنامه‌ها را یکی از چالش‌های پیش‌روی مربیان ذکر کرد و گفت: تنوع بسیار برنامه‌ها ممکن است که توجه به کیفیت را کمتر کند.

حجت‌الاسلام ستوده، رئیس اداره عترت وزارت آموزش و پرورش نیز هدف از سفر به لرستان را ارزیابی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: لرستان برنامه‌ها و ایده‌های بسیار خوبی در حوزه تربیتی داشته است و تلاش می‌شود تا این حرکت‌ها منطقی و هدفدار شوند.

منصوری، رئیس اداره مشاوره تربیتی وزارت آموزش و پرورش نیز لرستان را جزء استان‌های پیشرو و پیشگام در حوزه فعالیت‌های مشاوره تربیتی ذکر کرد و گفت: با تدوین شاخص‌ها و عقد تفاهم‌نامه با استان‌ها تلاش شده رویکرد علمی به برنامه‌ها مدنظر متولیان قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی هم در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود پرداخت و از برنامه‌های این حوزه در تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ اقامه نماز وعترت سخن گفت.

captcha