انتخاب الگوی مناسب مهم‌ترین عامل در تکامل انسان است
کد خبر: 3304344
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
حجت‌الاسلام طباطبایی:

انتخاب الگوی مناسب مهم‌ترین عامل در تکامل انسان است

گروه اندیشه: مدرس حوزه علمیه سیستان و بلوچستان گفت: انتخاب الگوی مناسب مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در تکامل انسان است و ارائه الگوی شخصیتی مناسب می‌تواند سبک زندگی انسان را به سمتی هدایت کند که موجبات سعادت وی را فراهم کند.

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدرس حوزه علمیه و دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان گفت: آگاهی بخشی، برقراری عدالت اجتماعی، راه چگونه زیستن در این دنیا و رستگاری در آخرت از جمله مهمترین هدف پیامبران بود.

مدرس حوزه علمیه زاهدان افزود: پیامبران الهی، مبعوث شدند تا انسان را از جهل و نادانی رهایی بخشند و آنان را تعلیم و تربیت کنند و به رموز سعادت در دنیا و آخرت آشنا کنند. زوایای پنهان سیره و زندگانی پیامبر(ص) باید برای مردم و بخصوص نسل جوان ما تبیین شود تا بتوان بطور صحیحی از سبک زندگی ایشان، الگوبرداری کرد.

طباطبایی بیان کرد: انسان‌ها همیشه به دنبال یک الگوی اخلاقی و رفتاری هستند و خواسته یا ناخواسته فردی را که از نظر آنان یک قهرمان و شخصیت ایده‌آل است، به عنوان الگو انتخاب می‌کنند، و هر چه آن الگو کامل‌تر باشد، فرد موفق‌تر و خوشبخت‌تر خواهد بود. ما وظیفه داریم تا الگوهای کامل اخلاقی و معرفتی را به جوانان خود ارائه کنیم و در این زمینه، هیچ الگویی کامل‌تر از شخصیت بزرگوار حضرت رسول اکرم(ص) نیست، زیرا به تعبیر قرآن کریم: « لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» ( سوره احزاب، آیه 21).

مدرس دانشگاه سیستان وبلوچستان در پایان اظهار کرد: انتخاب الگوی مناسب مهم‌ترین عامل تدثیرگذار در تکامل انسان است و ارائه الگوی شخصیتی مناسب می‌تواند سبک زندگی انسان را به سمتی هدایت کند که موجبات تکامل وی و سعادت در دنیا و آخرت را فراهم کند.

captcha