کمک‌رسانی نشانگر تعهد اخلاقی امدادگران هلال احمر است
کد خبر: 3295229
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

کمک‌رسانی نشانگر تعهد اخلاقی امدادگران هلال احمر است

گروه اجتماعی: استاندار خراسان جنوبی گفت: کمک‌رسانی به مناطق محروم و کسانی که دچار مشکل و حادثه می‌شوند نشانگر روح مهربان و تعهد اخلاقی امدادگران هلال احمر است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی روز گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از امدادگران و داوطلبان هلال احمر استان با اینکه امدادگران، مسئولان و دست‌اندرکاران امر جمعیت هلال احمر، در سخت ترین شرایط به خدمت صادقانه به مردم می اندیشند، گفت: داوطلبان فعال در جمعیت هلال احمر یک سرمایه انسانی بزرگ برای این نهاد هستند.



وی با اشاره به جایگاه اجتماعی این دستگاه خدماتی در جامعه عنوان کرد: تمامی خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه با خدمات و نوع فعالیت جمعیت هلال احمر آشنایی نسبی دارند.



استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: کمک‌رسانی به مناطق محروم و کسانی که دچار مشکل و حادثه می‌شوند نشانگر روح مهربانانه و تعهداخلاق مدارنه امدادگران هلال احمر است.



خدمتگزار با اشاره به اینکه امدادگران و داوطلبان هلال احمر باید به‌دور از حواشی و زدوبندهای سیاسی تنها به ارائه خدمت به مردم بپردازند، ادامه داد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای جمعیت هلال احمر است.



وی بر حفظ و تقویت آمادگی نیروهای فعال در جمعیت هلال احمر تأکید کرد و افزود: ارتقای سطح آموزشی نیروها مورد توجه دست اندرکاران این سازمان قرار گیرد.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز امدادی به تجهیزات روز مجهز باشند، گفت: مسئولان هلال احمر استان نیازمندی‌های استان را در حوزه های امدادی احصاء و به استانداری اعلام کنند تا آنچه را در وسع استان نیست برای خدمت به مردم از مرکز پیگیری کنیم.



خدمتگزار افزود: وزارت کشور متولی اصلی رسیدگی به امورحادثه دیدگان است اما هیچ‌گونه اعتباری در این زمینه در اختیار وزارت کشور و استانداران به‌عنوان متولیان اصلی رسیدگی به امورخسارت دیدگان نیست.



وی به حمله رژیم آل سعود به ملت مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس اصل احترام به ملت‌ها خواهان پایان جنگ و نسل کشی در کشور مظلوم یمن است.



استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعزام محموله‌های کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به یمن یادآور شد: تجاوزگران حتی از رسیدن کمک‌ها به دست مردم بی‌دفاع یمن جلوگیری می‌کنند که باید سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان ملل متحد در این زمینه پاسخگوی افکار عمومی باشند.

captcha