کتاب «سیره سیاسی ائمه معصومین(ع)» در عراق منتشر شد
کد خبر: 3278924
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
به زبان عربی؛

کتاب «سیره سیاسی ائمه معصومین(ع)» در عراق منتشر شد

شعب خارجی: کتاب «الحیاة السیاسیة لائمة اهل البیت(ع): سیره سیاسی ائمه معصومین(ع)» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در عراق، این کتاب در راستای معرفی مکتب سیاسی ائمه معصومین(ع) و با هدف روشنگری حیات سیاسی اهل بیت(ع) با تیراژ 3 هزار نسخه و در 303 صفحه منتشر شده است.
شیوه سیاسی نبی مکرم اسلام(ص) در بنیانگذاری نهضت جهانی اسلام، ریشه‌های انحراف و اختلاف در حکومت نوپای اسلام، روش سیاسی امام علی(ع) در مواجهه با انحرافات ایجاد‌شده در حکومت و خلافت نوبنیاد اسلامی و شیوه حکومتی امام علی(ع) در دوران کوتاه زمامداری 5 ساله از سرفصل‌های این کتاب است.
بخشی از سرفصل‌های کتاب نیز به مطالبی با عناوین حیات سیاسی امام حسن مجتبی(ع) در دوران خلافت ظاهری چند ماهه و پس از ماجرای صلح تحمیلی، مواضع سیاسی امام حسین‌(ع) در قبال حکومت ظالم و فاسد یزید بن‌معاویه و علل سیاسی رخداد عظیم عاشورا در زمان امامت ابا عبدالله الحسین(ع) اختصاص یافته است.
همچنین مطالبی همچون حیات سیاسی امام سجاد(ع) پس از واقعه مصیبت‌بار عاشورا، حیات سیاسی ائمه معصومین(ع) پس از امام سجاد(ع) تا مهدی موعود(عج) و بررسی ابعاد سیاسی مفهوم انتظار از دیگر سرفصل‌های این کتاب است.

captcha