نشست هماهنگی مراسم اعتکاف در سازمان تبلیغات شهریار برگزار شد
کد خبر: 3185595
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
صبح امروز؛

نشست هماهنگی مراسم اعتکاف در سازمان تبلیغات شهریار برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نشست هماهنگی مراسم اعتکاف ۹۴‌ امروز، اول اردیبهشت‌ماه در سازمان تبلیغات اسلامی شهریار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست هماهنگی مراسم اعتکاف 94 با حضور 60 نفر از ائمه جماعات مساجد و رابطان اعتکاف شهرستان شهریار امروز، اول اردیبهشت‌ماه از ساعت 9:30 تا 11 صبح در سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی رضازاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های ملارد و شهریار ضمن ‌تبریک ایام ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی(ع)، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره پاداش یک روز روزه گرفتن در این ماه، گفت: روزه‌داری در این ماه از اهمیت بسیاری برخوردار است چنانکه فرموده‌اند: «... پس هرکس یک روز از رجب را روزه بدارد، مستحق رضوان الهى شود و روزه‌اش غضب الهى را خاموش کند و خداوند درى از درهاى جهنم را بر او ببندد ...».

وی با اشاره به اینکه همچنین بر اساس روایات 10 دعای روزه‌دار در لحظه افطار مستجاب می‌شود و اگر مستجاب نشود ذخیره آخرت می‌شود، به بیان گزارشی از اعتکاف سال گذشته این شهرستان پرداخت و گفت: در هشت مسجد از مساجد روستاهای اطراف شهریار و بیست و یک مسجد این شهرستان، مراسم اعتکاف طی سال 93 برگزار شد.

رضازاده با اشاره به اینکه چهار هزار نفر از بانوان و آقایان در اعتکاف سال گذشته حضور داشتند، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 25 تا 30 مسجد در سطح شهریار میزبان معتکفان این شهرستان باشند و مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کنند.

در پایان این جلسه ائمه جماعات و رابطان اعتکاف درباره بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف نظراتشان را بیان کردند.

captcha