اقدامات بنیاد مسکن در راستای تحقق فرمان تاریخی حضرت امام(ره)
کد خبر: 3116081
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
محمدعلی رضایی تشریح کرد:

اقدامات بنیاد مسکن در راستای تحقق فرمان تاریخی حضرت امام(ره)

گروه اقتصاد: قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به تشریح اقدامات این نهاد در راستای تحقق اهداف صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، 21 فروردین تهران در خصوص فرمان تاریخی حضرت امام (ره) و ضرورت کمک‌رسانی مردم به امر خانه‌سازی برای محرومین، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن، روز ولادت با سعادت بنیانگذار جمهوری اسلامی و سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 اظهار کرد: بحثم را در سه قسمت، ابتدا درباره حضرت زهرا(س) سپس درباره فلسفه صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) و دیگر گزارشی از عملکرد این نهاد مقدس تقدیم می‌کنم.
وی افزود: درباره حضرت زهرا(س) مطالب زیادی گفته شده است اما چه کسی توانسته است زهرای مرضیه را آنگونه که هست معرفی کند. شخصیت حضرت زهرا آنقدر عظمت دارد که برای هرکسی قابل توصیف نیست زیرا او را خدا معرفی کرده است. زمانی‌که به پیامبر(ص) به دلیل نداشتن پسر طعه می‌زدند به او اعلام شد ما به تو کوثر را عطا کردیم.
وی ادامه داد: وجود زهرای مرضیه آنقدر باعظمت است که وقتی خداوند می‌فرماید همه عالم هستی را برای تو خلق کردم دیگر انسان نمی‌تواند به خوبی او را بشناسد و توصیف کند. پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید فاطمه پاره تن و نور دو چشم من و رضایت فاطمه رضایت من است.
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: وقتی‌که حضرت فاطمه(س) در مقابل پروردگار خود در محراب به عبادت می‌ایستد، نور او همانند نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد. فاطمه زهرا خودش می‌فرماید: مردم، من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ قرائت قرآن، نگاه به صورت پیغمبر(ص) و انفاق در راه خدا.
حجت‌الاسلام رضایی افزود: او به همه انفاق کنندگان درس می‌دهد. وقتی که به خانه شوهر می‌رود روز بعد پیامبر می‌بیند که پیراهن عروسی بر تن او نیست پیامبر درباره دلیل آن می‌پرسد و او می‌گوید آن را به سائلی دادم و این عظمت حضرت فاطمه(س).
وی تأکید کرد: کسانی‌که می‌خواهند از ولایت و از امام و رهبری دفاع کنند از حضرت زهرا درس بگیرند. امروز باید همه به این نکته توجه کنیم که حضرت زهرا(س) آنقدر از ولایت دفاع کرد که جان شیرینش را در این راه فدا کرد و ما هم باید از ولایت فقیه در زمانه خود دفاع کنیم و بدانیم همه آنچه که امروز داریم از برکت رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به فرمان حساب 100 حضرت امام(ره) اظهار کرد: حضرت امام(ره) بعد از مدتی کوتاه از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در 21 فروردین 58 فرمانی صادر کردند و حساسیت مطلب بسیار بالا بود. اگر دقت کنیم، کسانی‌که برای تهیه مسکن در تلاشند، سه دسته‌اند. کسانی‌که از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی دارند و در هر شرایطی می‌توانند صاحب مسکن شوند. عده‌ای دیگر هستند که امکانات دارند ولی باید دولت و بانک‌ها به آنها کمک کنند تا صاحب مسکن شوند. عده‌ای دیگر هستند که امکاناتی نداشته و امکان خانه‌دار شدن آنها از ناحیه خودشان وجود ندارد.
وی افزود: امام(ره) راجع به این افراد این پیام را صادر کردند و فرمودند: شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استکبار پیروزی بزرگی را به دست آوردید و توانستید بر طاغوت زمان غلبه کنید. اکنون نیز با همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید. در رژیم پهلوی مسئله مسکن یکی از بزرگترین مشکلات مردم ما بود و چه بسا تمام عمر خود را زیر بار بانک‌ها و سودجویان به سر می‌بردند بنابراین مشکل مسکن باید حل شود و اینجانب حساب 100 را در تمام شعب بانک ملی افتتاح کردم و از همه مردم می‌خواهم برای کمک به نیازمندان به این حساب پول واریز کنند.
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره این حساب فرمودند یکی از حسنات برجسته حضرت امام(ره) همین حساب 100 است که مردم را درگیر مسئله مسکن محرومین می‌کند.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا به امروز خدمات فوق‌العاده‌ای به جامعه شهری و روستای ارائه داده و بیش از 200 هزار واحد مسکن در مناطق محروم برای محرومین ساخته و مردم از آن استفاده می‌کنند. در سال گذشته بنیاد مسکن بیش از 347 هزار واحد از مسکن مهر را آماده و تحویل مردم داده که مردم در آن ساکن هستند.
حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: تا امروز خانه‌هایی که در شهرهای کوچک ساخته شده یا مشکلی نداشته یا مشکلات اندکی داشته است. در همه جا خیّرین مسکن‌ساز فعال شده‌اند و مردم هم نسبت به آنان عنایت دارند و زمین بسیاری در اختیار خیرین مسکن‌ساز قرار داده‌اند.
وی افزود: یکی از مسائلی که به بنیاد مسکن واگذار شده است بازسازی مناطق آسیب‌دیده است و الحمدلله بنیاد مسکن بیش از یک میلیون و سیصد و شصت هزار واحد مسکونی را در سراسر کشور که آسیب دیده بوده را بازسازی کرده و در اختیار مردم قرار داده است. مسئولیت دیگر بهسازی مسکن روستایی است و این بنیاد در این رابطه فعال شده و از حدود دو میلیون و چهارصد هزار مسکن ناقص روستایی که بنا بوده بازسازی شود تاکنون یک میلیون و ششصد و چهل و یک هزار واحد بهسازی شده است و دولت هم از این امر حمایت کرده و می‌کند.
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: وظیفه دیگری که به بنیاد مسکن واگذار شده است طرح‌های هادی روستایی است که این طرح تاکنون در 282 روستا اجرا شده است و امیدواریم در آینده هم کمک شود تا باقیمانده طرح‌ها اجرایی شود.
وی افزود: یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور سند برای خانه‌های روستایی است و در یک توافق بین این بنیاد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بنا شد برای این خانه‌ها سند صادر شود که تاکنون دو میلیون و هفصد و نود جلد سند مالکیت صادر شده است.
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن این است که بری نظارت بر ساخت‌وساز روستاهای ناظر تعیین کند و تاکنون ده هزار و 499 ناظر تربیت شده است.
حجت‌‌الاسلام رضایی در پایان عنوان کرد: اقدامات زیادی از جانب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و میلیون‌ها انسان از برکت حساب 100 حضرت امام(ره) استفاده کرده‌اند و بنده از مردم درخواست می‌کنم برای سرپناه‌سازی برای محرومان هرچه در توان دارند کمک کنند.

captcha