شهرک آسمانی فاطمیون در تبریز افتتاح شد
کد خبر: 2993798
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
به‌یاد گل یاس پیامبر(ص)؛

شهرک آسمانی فاطمیون در تبریز افتتاح شد

گروه اجتماعی: نمایشگاه و شهرک آسمانی فاطمیون به‌یاد گل یاس پیامبر(ص) و با هدف برپایی ایام حزن و اندوه فاطمیه همراه با کسب شعور فرهنگ شیعی به روال سال‌های گذشته در منطقه ائل‌‎گلی تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، نمایشگاه و شهرک آسمانی فاطمیون روز گذشته، 24 اسفند با حضور جمعی از مسئولان و مقامات استانی، به‌یاد گل یاس پیامبر(ص) و با هدف برپایی ایام حزن و اندوه فاطمیه همراه با کسب شعور فرهنگ شیعی به روال سال‌های گذشته در منطقه ائل‌‎گلی تبریز افتتاح شد.

این شهرک نمادین از سال 84 به همت ستاد منتظران ظهور در شهر تبریز برگزار می‌شود که شامل غرفه‌هایی چون نمادی از ‌کوچه‌های بنی‌هاشم، روضةالنبی، مسجدالنبی، جریان سقیفه، ماجرای کوچه، بیت‎الزهرا(س)، قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان، چاه حضرت علی(ع)، باغ فدک و... است.

براساس این گزارش، ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف ستاد منتظران ظهور است که با اکیپی چندصدنفری و با تلاش‌‎های شبانه‌روزی اقدام به برپایی این شهرک در ایام فاطمیه کرده و با برگزاری نمازهای جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا(س) و سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، تئاتر خیابانی، برپایی غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار، اطعام بازدیدکنندگان، برپایی ایستگاه‎های صلواتی و... درصدد جذب هرچه بیشتر مردم به سوی فرهنگ شیعی و اندیشه‌های فاطمی هستند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون در پارکینگ ائل‌گلی همچون سال‌های گذشته در زمینی به مساحت حدود 20 هزار متر مربع دایر و پذیرای بازدید شهروندان و علاقمندان به اهل بیت(ع) است.

captcha