پل‌دختر؛ میزبان بیست و ششمین گردهمایی ائمه جمعه لرستان
کد خبر: 2987351
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

پل‌دختر؛ میزبان بیست و ششمین گردهمایی ائمه جمعه لرستان

گروه اجتماعی: بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌ جمعه سراسر استان لرستان امروز، ۲۴ اسفند‌ماه به میزبانی شهرستان پل‌دختر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، بیست و ششمین گردهمایی ائمه‌ جمعه سراسر استان لرستان از صبح یک‌شنبه، 24 اسفند با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اداری استان و 17 نفر از ائمه‌جمعه شهرهای لرستان در پل‌دختر در حال برگزاری است.

در این گردهمایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و حجت‌الاسلام لروندف امام جمعه پل‌دختر در رابطه با اهمیت نمازجمعه مطالبی را بیان کردند.

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز در این گردهمایی گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای راه را بر کارشکنان افراطیون می‌بندد و همین حمایت از سوی ائمه جمعه انگیزه‌بخش خواهد بود.

وی افزود: رشد اعتبارات لرستان در سال 93 نسبت به سال 92، بیش از 65 درصد بوده و اولویت اصلی ما همچنان رفع بیکاری می‌باشد.

در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، گفت: در پایان سال فرهنگ و اقتصاد قرار داریم ولی این نام‌گذاری به نظر می آید مخصوص امسال نیست زیرا پرداخت به حوزه فرهنگ یک رسالت مستمر است.

وی با بیان این‌که کار علما و روحانیت فرهنگی بوده و فرهنگ زیربنای هر فعالیتی است، افزود: همه باید یک ارزیابی از فعالیت‌های فرهنگی که در استان شکل گرفته داشته باشند که ائمه جمعه نیز در راس امور فرهنگی قرار دارند.

مهندسی فرهنگی وظیفه ائمه جمعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: هدایت فرهنگی، مهندسی فرهنگی، رشد فرهنگی و تعالی فرهنگی وظیفه ائمه جمعه است و از مسئولان استان انتظار می‌رود در زمینه فرهنگی کمک کار ائمه جمعه باشند.

وی گفت: مسئولان باید با امام جمعه در شهرهای مختلف استان هماهنگ باشند تا زیر ساخت‌های فرهنگی احداث شود چرا که اگر هماهنگی وجود نداشته باشد کار فرهنگی به ثمر نخواهد رسید.

میرعمادی افزود: هم اکنون وضعیت فرهنگی در جامعه مناسب نیست و باید همه به این موضوع توجه کنند زیرا سمت و سوی فعالیتهای دشمن مسئله تهاجم فرهنگی است.

آشکار شدن بی اعتمادی میان ۱+۵

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: مذاکرات هسته‌ای به یک نقطه بسیار حساس رسیده و در این زمینه چند مطلب آشکار شده که یکی مسئله بی اعتمادی به آمریکا است.

وی با اشاره به نامه ۴۷ سناتور آمریکایی اشاره کرد و بیان داشت: نشانه نیرنگ و خیانت آمریکا این بوده در یک طرف اقدام به مذاکره با ایران می‌کنند و از طرف دیگر ۴۷ نفر از نمایندگان این کشور به ایران نامه می‌نویسند که حتی اگر توافقی در این مذاکرات صورت گیرد تا زمانی بوده که اوباما رئیس جمهور است.

وی گفت: بین گروه ۱+۵ هم بی‌اعتمادی آشکار شده و وزیر امور خارجه فرانسه گفته می‌ترسیم و نگرانیم توافقی بین ایران و آمریکا صورت گیرد و این نشان می‌دهد که در حال حاضر خودشان به هم اعتماد ندارند.

میرعمادی افزود: مسئله دیگری که در جریان مذاکرات آشکار شده است قدرت سیاسی جمهوری اسلامی و راهبردهای منطقی ایران است.

وی با بیان این‌که نقش مؤثر و حیاتی ایران در مبارزه با داعش نیز از دیگر مواردی بود که در این راستا آشکار شد، افزود: این موارد نقاط قوت و برجسته‌ای است که ما باید به آنها تکیه کنیم.

حل مشکلات اقتصادی را با قضیه مذاکرات هسته‌ای پیوند نزنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که آمریکا در موضوع توافق هسته ‌ی به‌دنبال دو چیز است افزود: آمریکا نخست دنبال این است که به کمترین حقوق هسته‌ای در ایران تن بدهد و از طرف دیگر به‌دنبال این است که کمترین تعهد را در این توافقنامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که آمریکا به‌دنبال این است که کمترین حق را برای جمهوری اسلامی ایران قائل شود، یادآور شد: در چنین شرایطی ما سه وظیفه مهم بر عهده داریم که تقویت اراده عمومی در مقابل زیاده خواهی آمریکا از جمله این وظایف است.

میرعمادی با بیان این‌که نباید حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را با قضیه مذاکرات هسته‌ای پیوند بزنیم گفت: همچنین نباید گروه مذاکره کننده ایران را تضعیف کنیم و در این زمینه باید در کشور وحدت ایجاد شود.

ائمه جمعه لرستان به‌عنوان برتر شناخته شدند

وی در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و بیان داشت: انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری هوشمندانه صورت گرفت که قوت قلبی برای نیروهای انقلابی بوده و مردم ایران نیز بدون تردید خوشحال شدند.

وی گفت: بزرگان ما در دفاع از انقلاب و ولایت و دفاع از آنچه وظیفه شرعی احساس می‌کنند دریغ نمی ورزند و این خودش الگو برای جامعه و مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خدا را شکر می کنیم که نماز جمعه‌های برگزار شده در استان بسیار با نشاط و عالی بوده و اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه با تمام وجود خدمت و کار فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی با بیان این‌که ائمه جمعه استان لرستان در میان استان‌های کشور یک برجستگی خاصی دارند، افزود: در سمینار ائمه جمعه کشور ائمه جمعه استان لرستان به‌عنوان برتر شناخته شدند که این امر جای تقدیر دارد.

captcha