اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان قوه قضائیه برگزار شد
کد خبر: 2913139
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
با حضور آیت‌الله آملی‌لاریجانی؛

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان قوه قضائیه برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه دومین مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان قوه قضائیه صبح امروز ۱۰ اسفندماه در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه که صبح امروز، 10 در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی با حضور رئیس قوه قضائیه آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، طی سخنانی گفت: قرآن کریم، نزد خداوند بلند مرتبه است و برای راهیابی به سمت و سوی آن باید از مسیری حرکت کرد که تناسب داشته باشد و این مسیر معنویت است. خداوند قرآن را آسان کرد و ذکر قلبی و زبانی را در آن قرار داد خداوند معانی اصلی قرآن کریم را بر روی دل‌های علاقه‌مندان از طریق تقوا حاصل کرد و با تذکر و تامل در قرآن، انسان می‌تواند به مفاهیم عمیق قرآن دست یابد و ام‌الکتاب نزد اولیاء خداوند است.


وی ادامه داد: برای دستیابی به ام الکتاب باید به اولیاء خداوند دست یافت تا بتوان سیر و سلوک معنوی حاصل شود و انس با قرآن سازنده بوده و به دنبال خود سلوک را به دنبال دارد.
حضور 6922 نفر در دومین مسابقات سراسری قرآن
معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن کریم نهم و دهم اسفندماه با حضور حافظان و قاریان قرآن کریم برگزار شد.
وی ادامه داد: متسابقین در چهار دوره مسابقات شرکت داشتند. شش هزار و 922 نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات شرکت کردند. در سال گذشته تنها پنج هزار نفر شرکت داشتند که آمار بالای امسال توجه بیشتر کارکنان به مفاهیم قرآن را می‌رساند.
وی افزود: مرحله استانی این مسابقات در تابستان برگزار شد و مرحله منطقه‌ای در قالب پنج منطقه و هم‌اکنون مرحله کشوری برگزار شده و امروز اختتامیه متسابقات بود.


حضور بانوان

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: ویژگی ممتاز دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، حضور بانوان همکار در این مسابقات است. حدود 38 درصد بانوان و 62 درصد آقایان در این مسابقات شرکت کردند.
صادقی به آمار راه‌یافتگان به این مسابقات اشاره کرد و گفت: 92 نفر استانی، 52 نفر سازمان، 23 نفر ستادی به این مسابقات راه یافتند از سازمان پزشکی قانونی 9 نفر، بازرسی 7 نفر، نیروهای مسلح 9 نفر، کارکنان زندان‌ها 20 نفر و سازمان ثبت احوال هفت نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.


اجرای طرح «قرآن در خانه»
وی در ادامه افزود: معاونت فرهنگی قوه قضائیه برنامه‌های وسیعی را به جزو مسابقات در اولویت دارد که یکی از آنها قرآن در خانه است که هدف انس با قرآن و مفاهیم قرآنی در بین اعضای خانواده همکاران است.

پایان‌بخش این مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات با حضور رئیس قوه قضائیه و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌ قضائیه بود.

گزارش تصویری مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه

captcha