رقابت ۳۰۰ طلبه در مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه خراسان
کد خبر: 2909821
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
طی دو روز گذشته صورت گرفت؛

رقابت ۳۰۰ طلبه در مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه خراسان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با رقابت ۳۰۰ طلبه آقا در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام یوسف شریف‌زاده، مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، هفتم و هشتم اسفندماه در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده حفظ یک، پنج، 10 و 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، فرازخوانی قرآن، دعاخوانی و اذان را رشته‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد و افزود: این مسابقات ویژه آقایان برگزار شد که نتایج نهایی این دوره 15 اسفندماه اعلام می‌شود.

وی  افزود: در روزهای هفتم و هشتم اسفندماه در رشته‌های مذکور 300 طلبه با یکدیگر به رقابت پرداختند که سوم اردیبهشت‌ماه در مرحله دوم این دوره از مسابقات، رقابت طلاب در رشته‌های معارف حدیث، معارف ادعیه و زیارات و تفسیر ادامه می‌یابد.

مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یادآور شد: شرکت کنندگان در مرحله اردیبهشت‌ماه ششمین دوره از مسابقات حوزه‌های علمیه می‌توانند جهت دریافت منابع به دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

وی همچنین با اعلام مرحله کشوری مسابقات در تاریخ 17 تا 19 اردیبهشت‌ماه سال آینده، اظهار کرد: از هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده اعلام شده و به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده با اعلام اینکه مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه را استان قم بر عهده دارد، یادآور شد: مرحله کشوری پنجمین دوره این مسابقات با مدیریت استان قم در شهرستان کرج برگزار شد.

captcha