معرفی جلسات ثابت و سیار حسین آمنا در مشهد
کد خبر: 2856269
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

معرفی جلسات ثابت و سیار حسین آمنا در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات آموزشی حسین آمنا در طول هفته به صورت ثابت، سیار و همچنین عمومی و خصوصی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جلسات آموزشی حسین آمنا در طول هفته به صورت ثابت و سیار و همچنین عمومی و خصوصی برای ارگان‌ها و سازمان‌هایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه در مشهد برگزار می‌شود.

جلسه آموزشی متوسلان به امام حسن عسگری(ع) از سال 76 توسط مرحوم داستانی راه‌اندازی و اداره می‌شد که حدود دو ماه استاد آمنا این جلسه سیار را ساعت 20 الی 21:30 روزهای شنبه هر هفته رهبری می‌کند.

جلسه دیگر این استاد در مسجد امام خمینی(ره) شهرک ابوذرمشهد حدود یک سال است که ساعت 18 الی 19:30 یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود و دوشنبه‌ها نیز جلسه خانوادگی بهداری شمال شرق سپاه امام رضا(ع) ساعت 19:30 الی 21 در بهداری شمال شرق سپاه امام رضا(ع) واقع در امامیه 15 دایر است.

جلسه قرآن استاد آمنا در روستای چاه خاصه واقع در ابتدای جاده شاندیز، ویرانی 9، حسینیه متوسلان به حضرت رقیه(س) قریب به سه سال است که سه شنبه‌ها ساعت 18 الی 20 برگزار می‌شود که استقبال مردم این روستا و آموزش روش تدریس قرآن از ویژگی‌های این جلسه به شمار می‌رود.

این استاد قرآن حدود هشت ماه نیز عهده‌دار جلسات قرآن مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در میثم شمالی 23، میلان دوم، سمت راست است است که این جلسه چهارشنبه هر هفته ساعت 20 الی 21:30 برگزار می‌شود.

پنچ شنبه هر هفته نیز آمنا، استاد و مدرس قرآن ساعت 19 الی 20 در بیت الحسن(ع) واقع در طلاب، نبش مجلسی 29 جلسه قرآن دارد که پس از این جلسه ساعت 20:30 الی 22 عهده‌دار آموزش قرآن مسجد چهارده معصوم(ع) منطقه مهرآباد واقع در عبادت 25 است.

یکی از بهترین و باسابقه‌ترین جلسات قرآن استاد آمنا در مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در بلوار قاسم آباد، خیابان هاشمی مهنه است که حدود هشت سال صبح‌های جمعه ساعت 8:30 الی 11 با حضور قاریان برجسته و ممتاز برگزار می‌شود، در همین روز این مدرس قرآن پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، اداره جلسه قرآن در مسجد امام محمدباقر(ع) واقع در قاسم‌آباد، نبش حسابی 34 را بر عهده دارد.

این مدرس قرآن مشهدی نیز برای دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد نیز جلسه قرآن دارد که این جلسه پس از نماز ظهر و عصر روزهای سه شنبه تشکیل می‌شود، همچنین ظهر روزهای پنج شنبه هر هفته جلسه قرآن وی در دانشگاه خیام واقع در قاسم‌آباد، فلاحی یک، میدان مطهری در حال برگزاری است.

آمنا در شهر مشهد جلسات قرآن خصوصی نیز دارد که در طول روز برای افراد مختلف برگزار می‌شود اما جلسات آموزشی این مدرس قرآن از آموزش‌های عمومی(روخوانی، روانخوانی، تجوید) شروع می‌شود و تا آموزش‌های تخصصی صوت و لحن ادامه دارد.

حسین آمنا متولد 1352 از مشهد است، وی از 10 سالگی در جلسات محلی شروع به یادگیری قرآن کرد، از سن 13 سالگی مشغول به تدریس روخوانی و روانخوانی به هم سن و سالان خود شد و از همان زمان به یادگیری علوم و فنون قرآن کریم پرداخت.

لذا با سختی‌های بسیاری که در این راه به جان خرید و نتیجه آن رسیدن به جایگاه ویژه و ستودنی در علوم و فنون خوانندگی به ویژه در قرآن کریم شد. آمنا در این مدت(از همان 13 سالگی) از محضر اساتید مجربی همچون زرگر، بادپر، حسن‌زاده، خلیل‌آبادی و افخمی در زمینه یادگیری تخصصی تجوید، صوت و لحن قرآن کریم بهره‌مند شد و ازهمان ابتدای کار، با سلایق و سبک‌های خاصی شروع به تعلیم و تعلم قرآن کرد.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
محمد باقر
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۱۶:۱۹
0
0
عالییییییییییییییییییییییی بود
عاشقان قرآن
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۱۶:۲۰
0
0
باسلآم وخداقوت.ممنون از اطلاع رسانی دقیق شما.التماس دعا
جمال
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۸ - ۱۵:۴۲
0
1
بسسسسسسسسییییییار عالی ممنونم
خادمان قرآن
|
-
|
۱۳۹۳/۱۲/۰۹ - ۱۴:۰۳
0
0
سلام.ممنونیم.لطفا این شخصیت قرآنی بهتر ودقیقتر به دوست داران قرآن معرفی کنید.یاحق
محسن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۲۳:۵۷
0
0
سلام میخواستم ببینم هزینه تدریس استاددرمجالسی که درمسجد هست چه مبلغی؟؟؟؟؟
بهنام تاجدینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۱۷:۰۹
0
0
باسلام ودعای خیر امروز اولین بار بااموزش شمااشناشدم وفقط دعاتان کردم ایکاش درمشهد بودم وازنزدیک ازمحضرتان بهره مند می شدم من در تهران هستم اموزشتان بی نظیره عالی عالی عالی
سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ - ۱۸:۳۳
0
0
سلام استاذ امنا این بلوار صبا -صبا 25مسجدولی عصرعج درتهران یا مشهد؟ اگه تهران کجای تهران
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۲۳:۱۰
0
0
اون قاری نوجوان که فامیلیشم هم جوان هست اسمش چیه اسم کوچیکش؟
captcha