لزوم توجه ویژه به تشکیل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 2812539
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی تأکید کرد:

لزوم توجه ویژه به تشکیل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

گروه اجتماعی: امام جمعه زنجان با بیان این‌‌که شرایط اقتصادی مطلوب در خانواده‌ها سبب خواهد شد تا مردم مشارکت بیشتری در رشد و توسعه استان داشته باشند، گفت: یکی از اقداماتی که می‌توان در این راستا انجام داد، توجه ویژه به تشکیل و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان عصر دیروز، 15 بهمن در دیدار با تیم پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، با تأکید بر این‌که ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان زنجان می‌تواند زمینه رشد و توسعه برای کشور محسوب شود، گفت: متأسفانه در گذشته شرایطی به وجود آمده است که در بسیاری از زمینه‌ها استان زنجان نتوانسته است به حقوق اصلی خود دست یابد.
وی افزود: ویژگی‌های برجسته‌ای همچون آب و هوای مساعد، شرایط جغرافیایی ویژه و همچنین هم‌مرز بودن با هفت استان کشور، ظرفیت‌های مساعدی برای رشد و پیشرفت استان فراهم آورده است که باید از آنها به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: برای فراهم کردن زمینه‌های رشد و توسعه در استان باید از مسیر میان‌بر حرکت کنیم و یکی از این مسیرها نیز فراهم آوردن زمینه حضور بخش خصوصی در بخش‌های نیازمند سرمایه‌گذاری استان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌‌که شرایط اقتصادی مطلوب در خانواده‌ها سبب خواهد شد تا مردم مشارکت بیشتری در رشد و توسعه استان داشته باشند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در این راستا انجام داد، توجه ویژه به تشکیل و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد‌دانشگاهی استان زنجان در سال‌های اخیر تلاش‌هایی را در راستای رشد و توسعه استان به انجام رسانده است.
به گزارش ایکنا، در پایان این دیدار، مهدی عباسی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه پژوهش و فناوری پرداخت.

captcha