لزوم آموزش تخصصی رشته‌های اذان و ابتهال در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی
کد خبر: 2705101
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
داور مسابقات قرآن تأکید کرد:

لزوم آموزش تخصصی رشته‌های اذان و ابتهال در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدی بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی اذان و ابتهال ویژه متسابقان در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر آموزش تخصصی رشته‌های اذان و ابتهال در دستور کار هیچ سازمانی نیست.

حسین محمدی، داور مسابقات قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در ارزیابی سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن اوقاف و متسابقان، گفت: سطح مسابقات امسال از لحاظ کیفی هم از بعد اجرا و هم از بعد متسابقان مطلوب و رضایت‌بخش بود.

وی بیان کرد: رقابت‌ متسابقان در همه رشته‌های این دوره از مسابقات به‌ویژه در رشته اذان فشرده و نزدیک به هم بود؛ لذا با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان وجود دارد انتظار می‌رفت این مسابقات با استقبال بیشتری از سوی جامعه قرآنی برخوردار شود.

محمدی بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی اذان و ابتهال ویژه متسابقان در سطح مراکز و مؤسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر آموزش تخصصی رشته اذان و ابتهال در دستور کار هیچ سازمانی نیست و معمولاً افرادی که دستی بر قرائت قرآن کریم دارند در این رشته‌ها شرکت می‌کنند بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشند و صرفاً تقلیدی عمل می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه مراکز قرآنی استان اظهار کرد: بنابراین ضرورت دارد تا این رشته‌ها به‌صورت تخصصی و ویژه مورد توجه قرار گرفته و افراد به‌ویژه نسل جوان تخصصی آموزش بینند؛ بنابراین باید برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش اذان و ابتهال در دستور کار مؤسسات و مراکز قرآنی گنجانده شود.

وی با اشاره به مکان برگزاری مسابقات نیز، بیان کرد: انجام امور قرآنی به‌ویژه برگزاری مسابقات در مکان‌های مناسب از قبیل امامزادگان و بقاع متبرکه سهم بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی به همراه دارد.

محمدی در ارزیابی نحوه داوری این دوره از مسابقات نیز سطح داوری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اعضای کمیته داوران از میان چهره‌های سرشناس و معروف قرآنی استان انتخاب شده‌ بودند که هر کدام تبحر خاصی در امر داوری دارند.

داور مسابقات قرآن در پایان یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی در حاشیه مسابقات و انجام تبلیغات مناسب می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان به‌سمت قرآن مؤثر باشد.

captcha