اختلافات داخلی، زهرآگین‌ترین خطر در برابر دشمنان است
کد خبر: 2684391
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اختلافات داخلی، زهرآگین‌ترین خطر در برابر دشمنان است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در شرایط امروزی، زهرآگین ترین خطر در برابر تکفیری ها، داعشی ها، وهابیت و دشمنان، اختلافات داخلی است که در این عرصه ائمه جمعه باید بسیار هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله دری نجف آبادی، در گردهمایی ائمه جمعه استان های قم و مرکزی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه اصلی ائمه جمعه تعلیم کتاب الله به مردم است.
وی با بیان این که ائمه جمعه باید ابعاد مختلف و نورانی قرآن کریم را برای گسترش و تفکر درست بر اساس این کتاب و سنت نبوی تبیین کنند، گفت: بیایات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار مردم ولایت مدار قم، فصل الخطاب بود؛ برادران و عزیزان ما در هر سمت و مقام و شهری که هستند، باید وحدت کلمه را حفظ کنند و محوریت نظام و رهبری را با تمام وجود حفظ کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در شرایط امروزی، زهرآگین ترین خطر در برابر تکفیری ها، داعشی ها، وهابیت و دشمنان، اختلافات داخلی است که در این عرصه ائمه جمعه باید بسیار هوشیار باشند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آینده ای نزدیک گفت: ائمه جمعه که پاسدار نظام و ولایت هستند، باید مراقب باشند که صحنه انتخابات، صحنه تقابل نباشد و افراد به دنبال تسویه حساب های سیاسی باشند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ما باید اصل نظام و ولایت را به عنوان اصول غیر قابل خدشه بیان کنیم تا این ها حفظ شود؛ اگر اصول آسیب ببیند، اصل نظام آسیب خاهد دید.
وی با ضروری دانستن اهتمام ائمه جمعه به تحقق مطالبات رهبری به ویژه در سال جاری در زمینه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و مدیریت جهادی گفت: این مطالبات، اصول روشن نظام و خط مشی همه ماست که باید با تمام قوا پای این اصول باشیم و هوشیار باشیم. سنگر نماز جمعه، باید سنگر وحدت باشد.
امام جمعه اراک ادامه داد: هرچند ممکن است در این عرصه برخی رسانه ها که به  دنبال منافع سیاسی خود هستند، به اختلافات دامن بزنند، ولی ما باید کار خود را در این عرصه انجام دهیم و در این مسیر با شجاعت و عزت نفس حضور داشته باشیم؛ امید است دراین شرایط تأییدات خدا نیز شامل حال ما شود.
وی در ادامه افزود: استان مرکزی در عرصه تربیت طلاب و مبلغان نیازمند حمایت های حوزه علمیه قم است؛ امروزه مساجد زیادی در استان مرکزی وجود دارد که لازم است علما به این شهر بیایند و این استان را از این نظر تأمین سازند.
آیت الله دری نجف آبادی در پایان به اقدامات گسترده در این راستا از سوی ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: امید است با تدابیر و برنامه های انجام شده، استان مرکزی در چند سال آینده در زمینه تربیت مبلغان و طلاب و فضلا، به خود کفایی برسد

captcha