فعالیت ۶ هزار طلبه مربی قرآن/ رتبه اول ایران در میان کشورهای اسلامی از لحاظ ثبت اختراع
کد خبر: 2665210
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
پربازدیدترین اخبار معارف در هفته گذشته؛

فعالیت ۶ هزار طلبه مربی قرآن/ رتبه اول ایران در میان کشورهای اسلامی از لحاظ ثبت اختراع

گروه دانشگاه: فعالیت ۶ هزار طلبه مربی قرآن، رتبه اول ایران در میان کشورهای اسلامی از لحاظ ثبت اختراع و بازداشت شیخ علی سلمان از پربازدیدترین اخبار سرویس معارف در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های مهم جهان اسلام برگزار شد

در نخستین نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های مهم جهان اسلام که ششم دی‌ماه با حضور رئیس دانشگاه‌ الزیتونیه تونس در دانشگاه مذاهب برگزار شد، رئیس این دانشگاه بر جلوگیری از تفرقه و تجمیع قلوب مسلمانان تأکید کرد.

فعالیت ۶ هزار طلبه مربی قرآن

مدیر حوزه علمیه خوهران گفت: امروز شش هزار مربی طلبه قرآنی در استان‌های سراسر کشور به فعالیت می‌پردازند.

حضور مولوی عبدالحلیم قاضی، مفتی سیستان و بلوچستان در همایش «وحدت اسلامی»

همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان، همایش «وحدت اسلامی؛ چالش‌ها و فرصت‌ها از دیدگاه قرآن» روز جمعه، ۱۲ دی‌ماه در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

ارائه پیشنهاد تشکیل شبکه ارتباطی بین بانوان مسلمان جهان

زهرا امین‌مجد، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده 7 دی در بازدید هیئتی از بانوان فرهیخته از کشورهای تونس، سنگال، فرانسه و الجزایر از مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: نیازمند تشکیل یک شبکه جهانی ارتباطی با محوریت اهداف متعالی اسلام در بین زنان مسلمان در جهان هستیم.

27 خاطره از مرحوم استاد پرورش

در آستانه سالروز درگذشت استاد پرورش مجموعه خاطراتی از آن مرحوم در قالب کتابی با عنوان «خاطراتی از استاد پرورش» به تازگی به قلم مرتضی نجفی قدسی به چاپ رسیده است.

پژوهش‌های مرتبط با قرآن‌پژوهی مستشرقان حمایت می‌شوند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی 8 دی‌ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر لزوم خودداری از پژوهش‌های غیرکاربردی از حمایت این دفتر از پژوهش‎های قرآنی مرتبط با موضوع قرآن و مستشرقان خبر داد.

رتبه اول ایران در میان کشورهای اسلامی از لحاظ ثبت اختراع

بر اساس گزارشی که در هفتمین اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که در رباط- مغرب ارائه شد، جمهوری اسلامی ایران در میان ۵۷ کشور اسلامی از لحاظ علمی و پژوهشی در جایگاه برتر قرار گرفت.

انتخاب ۲۹ مشاور استاندار در امور روحانیت/ دیدار اعضای اجلاس با مراجع

اجلاسیه سراسری مشاوران استانداران در امور روحانیت امروز ۱۰ دی با حضور آیت‌الله مقتدایی و مسئولان حوزوی در قم برگزار شد.

جامعةالمصطفی(ص) بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کرد

جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با انتشار بیانیه‌ای، بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد.

captcha