اقتصاد دانش‌بنیان زمینه‌ای برای رشد و توسعه جامعه است
کد خبر: 2618995
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
صفرلو:

اقتصاد دانش‌بنیان زمینه‌ای برای رشد و توسعه جامعه است

گروه اجتماعی: نماینده امور تجاری‌سازی پارک علم و فناوری اظهار کرد: در حال حاضر در دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی اقتصاد دانایی محور و اقتصاد دانش بنیان هستیم که این امر فضایی برای تبدیل علم به ثروت و قراردادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن صفرلو، نماینده امور تجاری‌سازی پارک علم و فناوری امروز، 25 آذر در سمینار هوش تجاری و کارآفرینی که به‌مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه تفرش برگزار شد، گفت: در حال حاضر در دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی اقتصاد دانایی محور و اقتصاد دانش بنیان هستیم که این امر فضایی برای تبدیل علم به ثروت و قراردادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

وی افزود: فناوری اطلاعات، درمسیر توسعه قرار دادن سرمایه انسانی، نوآوری و ایجاد جریان دانایی، توانایی ثبت و فروش دانایی و فناوری و توانایی تبدیل ایده به محصول از مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانایی محور است.

صفرلو با بیان اینکه سیاست وزارت علوم به چالش کشیدن نسل چهارم دانشگاه ها به‌عنوان دانشگاه‌های کارآفرین است، افزود: مراکز رشد بستری برای قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی و نهادی  مستقل برای انتشار تکنولوژی و کمک به تجاری‌سازی تحقیقات و نهادی مستقل و فناور محور برای ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت است.

به گزارش ایکنا؛ زهرا بنی‌عامریان، مدیر مرکز رشد دانشگاه تفرش نیز در ادامه، افزود: رسالت مرکز رشد دانشگاه تفرش حمایت از فعالیت های منجر به تولید محصول  و نرم‌افزار با قابلیت تجاری سازی برای افراد و دانش پژوهان است.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: استقلال مرکز رشد دانشگاه افتخاری برای دانشگاه و شهرستان تفرش در راستای فراهم کردن اقتصاد دانش‌بنیان است که تداوم این مرکز منوط به همکاری همه دانش پژوهان و افراد دارای ایده‌های نو است.

یادآور می‌شود؛ در سمینار هوش تجاری و کارآفرینی در دانشگاه تفرش 250 نفر از دانشجویان و کارآفرینان شهرستان تفرش حضور داشتند.

captcha