دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه خدابنده برپا می‌شود
کد خبر: 2615074
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
همزمان با اربعین حسینی؛

دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه خدابنده برپا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده با اشاره به برنامه‌های این نهاد در اربعین حسینی، گفت: دسته‎های عزاداری نیز در روز اربعین حسینی در بقاع متبرکه برپا شده و به عزای اربعین شهدای کربلا و امام حسین(ع) خواهند نشست.

علی ذوالقدر، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا بتوانیم به درون خویش جلایی بخشیده و در دریای خروشان عاشورا و تاسوعا عهدی دوباره با سالار و سرور شهیدان، امام حسین(ع) ببندیم.
وی افزود: به طور قطع حضور در مراسم عزاداری در طول ماه‎های محرم و صفر می‎تواند در تبیین مفاهیم دینی در بین افراد مؤثر باشد که با توجه به این موضوع اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده نیز برنامه‌ریزی‎های ویژه‎ای را در این خصوص داشته است.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خدابنده تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، دو نفر از مبلغان برجسته قم به خدابنده اعزام شده و در حرم مطهر امامزاده قیدارنبی(ع) و امامزاده سیدابراهیم(ع) سجاس به بحث خواهند پرداخت.
ذوالقدر خاطرنشان کرد: همچنین دسته‎های عزاداری نیز در روز اربعین حسینی در بقاع متبرکه برپا شده و به عزای اربعین شهدای کربلا و امام حسین(ع) خواهند نشست.
وی در پایان متذکر شد: امید می‌رود که از روزهای باقی‌مانده از ماه صفر نیز مردم بتوانند به نحو احسن استفاده کرده و با حضور در مجالس عزاداری، با روشنگری توسط طلاب، بتوانند شیعه‎ای حقیقی و راستین در پیروی از مکتب امام حسین(ع) باشند.

captcha