ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مهم‌ترین رسالت مداحان است
کد خبر: 2614690
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
حجت‌الاسلام شکری:

ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مهم‌ترین رسالت مداحان است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت مداحان و ذاکران ائمه اطهار(ع) ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: مداحان در تبیین قیام عاشورای حسینی نقش مهم و موثری دارند که لازم است برنامه‌ها را در این راستا دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته، 11 آذر در گردهمایی مسئولان کانون مداحان استان سمنان در محل این اداره کل در شاهرود ضمن پرداختن به موضوع برگزاری سومین دور از انتخابات این کانون، با تاکید بر توجه و اهتمام مسئولان برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن آن افزود: 126 نفر در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی؛ بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به شهرستان سمنان با 24 مرد و پنج زن است که 20 نفر متشکل از هجده مرد و دو زن نیز از شهرستان شاهرود، 22 مرد و پنج زن از گرمسار و همچنین 10 مرد از سرخه در این انتخابات شرکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سایر داوطلبان شرکت کننده در انتخابات کانون مداحان استان سمنان متذکر شد: سهم شهرستان دامغان در این انتخابات 19 نفر، مهدی‌شهر 10نفر، میامی 11 و بیارجمند 10 نفر است که باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه سالم تر انتخابات کوشید.

شکری با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس‌های مداحی در زمینه‌های مختلف، یاداور شد: برای فراگیری هنر والای ستایشگری اهل بیت(ع) برگزاری کلاس‌های آموزشی مقتل خوانی، امام شناسی و ... در راستای جلوگیری از ورود بدعت ها به مداحی برنامه ریزی مناسب و کاربردی انجام شود.

شکری، با بیان این مطلب که مهم‌ترین رسالت مداحان و ذاکران ائمه اطهار(ع) ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است، گفت: مداحان در تبیین قیام عاشورای حسینی نقش مهم و موثری دارند که لازم است برنامه ها را در این راستا دنبال کنند.

به گفته وی؛ استان سمنان با داشتن پیشکسوتان ارزشمند در حوزه مداحی نقش مهمی در غنا بخشیدن به مراسم اهل بیت(ع) دارد و در این راستا پیشگام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره حضور موثر مداحان در جنگ تحمیلی گفت: مهمترین نقش مداحان اهل بیت(ع) انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است که در این راستا  مداحان پلی بین نسل جوان با ارزش‌های انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن امروز به جنگ نرم روی آورده و نقش مداحان مهم تر از دوران جنگ تحمیلی است افزود: اینک مداحان باید فضائل و مدایح اهل بیت (ع) را بگویند، چرا که این موضوع بهترین مبارزه در جنگ نرم است پس مداحی خوب بهترین اسلحه ما برای این جنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یادآوری اینکه استان سمنان دارای دو هزار و 70 مداح است گفت: از این تعداد یک هزار و 235 نفر مرد و 835 نفر زن هستند که در حال حاضر 39 عضو اصلی و 16 نفر عضو علی البدل دارد و شهرستان‌های گرمسار، مهدیشهر، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی و بیارجمند دارای کانون مداحان هستند.

وی با بیان اینکه در سومین دوره از انتخابات کانون مداحان استان، شهرستان سرخه نیز دارای کانون خواهد شد، گفت: شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان نیز با توجه به افزایش تعداد مداحان اهل بیت (ع) این شهرستانها در این دوره از انتخابات به تعداد اعضای کانون مداحانشان افزوده می‌شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان تعداد اعضای جدید کانون مداحان شهرستانهای استان را در شاهرود و سمنان، 9 نفر اصلی و چهار نفر علی البدل، شهرستان دامغان هفت نفر اصلی و سه نفر علی البدل و در شهرستانهای سرخه، مهدیشهر، گرمسار، میامی و همچنین بخش بیارجمند هر کدام پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل خواند.

captcha