كودكان و نوجوانان؛ قربانی كينه ديرين اسرائيل عليه ملت فلسطين
کد خبر: 2597995
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

كودكان و نوجوانان؛ قربانی كينه ديرين اسرائيل عليه ملت فلسطين

گروه بين‌الملل: امروز نهم مهر است؛ روزی كه به عنوان «روز همبستگی و همدردی با كودكان و نوجوانان فلسطينی» در تقويم كشورمان ثبت شده، كودكانی كه بزرگ‌ترين جرمشان زاده‌شدن در سرزمين مادريشان است.

امروز نهم مهر است، روزی كه به عنوان «روز همبستگی و همدردی با كودكان و نوجوانان فلسطينی» در تقويم جمهوری اسلامی ايران ثبت شده است. اعلام اين روز به پيشنهاد جمعيت دفاع از ملت فلسطين و به عنوان نمادی از دادخواهی دانش‌آموزان ايرانی از مستكبران جهان و همچنين اعلام همدردی و همبستگی بين دانش آموزان ايرانی و كودكان و نوجوانان مبارز فلسطينی صورت گرفت.
پايگاه اطلاع‌رسانی «البديل» با انتشار گزارشی به اين روز توجه ويژه‌ای نشان داده و آماری از جنايات اسرائيل در حق كودكان فلسطينی و اوضاع اين گروه از فلسطينی‌ها ارائه كرده است، كودكانی كه بزرگترين جرمشان زاده‌شدن در سرزمين مادريشان است و برخورد نظاميان اشغالگر صهيونيستی با آن‌ها بسيار زننده و غيرانسانی است.
صباح الخفش، عضو اتحاديه زنان فلسطينی در اين گزارش درباره نقض حقوق كودكان فلسطينی تأكيد می‌كند: چنانچه يكی از مهم‌ترين بندهای توافقنامه حقوق كودك كه در سال 1989 ميلادی امضا شد، برخورداری از حق زندگی است، پس چرا رژيم صهيونيستی از سال 1948 ميلادی با جنايت‌های وحشيانه اين حق را از كودك فلطسينی غصب كرده است؟!
صباح الخفش در ادامه افزود: جنايت‌ وحشيانه «صبرا و شاتيلا» از مهم‌ترين وقايعی است كه در آن به كودكان فلسطينی ظلم شد، در اين حادثه كودكان زيادی توسط صهيونيست‌ها كشته و زندانی شدند و اين همان شيوه تعامل اسرائيل با كودكان فلسطينی است.
الخفش همچنين تصريح كرد: انتفاضه دوم فلسطينی‌ها با اسرائيل بيانگر آمار هولناكی از تعامل وحشيانه رژيم صهيونيستی با كودكان فلسطينی است كه از آن جمله بازداشت 3 هزار كودك فلسطينی و نقص عضو 9 هزار كودك فلسطينی و كشته‌شدن صدها تن از آنان است و علاوه بر آن نيز 85 درصد كودكان فلسطينی صحنه‌های خشونت‌آميزی را از تخريب منازل و آوارگيشان مشاهده كرد‌ه‌اند.
وی خاطرنشان كرد: از ديگر پيامدهای انتفاضه دوم مشاهده صحنه‌های شكنجه و آزار پدران فلسطينی توسط كودكانشان است، به نحوی كه آمارها نشان می‌دهد كه 42 درصد از كودكان فلسطينی اين صحنه‌ها را از نزديك مشاهده كرده و شاهد اهانت به پدرانشان از سوی سربازان ارتش اسرائيل بوده‌اند و اين مسئله آثار روانی بسيار خطرناكی را بر كودكان داشته است.
اين بانوی فلسطينی معتقد است: اسرائيل از زمان كشتار «دير ياسين» تاكنون حدود 42 جنايت را مرتكب شده است، اما اين جنايت‌ها و كشتارها كودك فلسطينی را ضعيف نخواهد كرد، بلكه قدرت دفاع از وطنش را در وی تقويت كرده و سبب می‌شود كه كودكان اين كشور در اين مسير مُصرانه‌تر عمل كنند، اما اين امر نيز مسئوليت حمايت از كودكان را از دوش تشكيلات خودگردان فلسطينی بر نخواهد داشت، بلكه اين تشكيلات را ملزم خواهد كرد كه حمايت‌ كامل روانی و اجتماعی را از كسانی كه با قتل و آوارگی مواجه شده‌اند، انجام دهند.
بنا بر اين گزارش، بيش از 300 كودك فلسطينی همچنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اسرائيل در شرايطی غير انسانی به سر می‌برند و تجاوزهای اسرائيل مشكلات عديده‌ای را در زمينه‌های مختلف آموزشی، معيشتی و بهداشتی برای كودكان فلسطينی به وجود آورده است.
بنا بر آمارهای منتشره ميزان فقر در خانواده‌های فلسطينی در سال 2010 ميلادی 21/4 درصد بوده است و تعداد كودكانی كه از فقر رنج می‌برند، 26/9 درصد بوده است و 6 درصد از كودكان 5 تا 11 سال نيز در همين سال مجبور شده‌اند با مزد يا بدون مزد، به كارگری روی آورند.
از نظر بهداشت نيز بايد گفت: 19/4 درصد كودكان فلسطينی در سال 2010 از كم خونی رنج برده و در همين سال از هر هزار زايمان نيز 20/6 درصد كودكان شيرخواره فوت شده‌اند.
از نظر شرايط آموزشی نيز كودكان فلسطينی به دليل مشكلاتی كه موانع اسرائيل و ديوار حائل برای آنان ايجاد كرده است و همچنين به دليل ظلمی كه شهرك‌نشينان صهيونيست بر آن‌ها روا می‌دارند، ساعات زيادی از زمان تحصيل را از دست می‌دهند و به دليل تجاوزهای مكرر و دائم اشغالگران اسرائيل در هراس و وحشت به سر می‌برند.
captcha