نشست معاونان پژوهشی مديريت‌های استانی حوزه‌های خواهران برگزار شد
کد خبر: 2559023
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

نشست معاونان پژوهشی مديريت‌های استانی حوزه‌های خواهران برگزار شد

گروه حوزه‎های علميه: نشست معاونان پژوهشی مديريت‌های استانی حوزه‌های علميه خواهران 18 تيرماه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‎المللی قرآن(ايكنا) محمود خالقی، معاون پژوهش حوزه‌های علميه خواهران در جمع شركت‌كنندگان در اين نشست گفت: پژوهش در سال‌های اخير جايگاه خود را در حوزه‌های علميه خواهران يافته است و ما چرخش و سنگينی كفه ترازوی سياست‌ها، برنامه‌ها و حمايت‌های اين مركز را به نفع پژوهش، به طور محسوسی شاهد هستيم.
وی به نقش و جايگاه موثر معاونان پژوهشی در استان‌ها اشاره كرد و يادآور شد: مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران با ايجاد شوراهای علمی پژوهشی در استان‌ها، تلاش كرده است تا از همه ظرفيت‌ها بهره‌برداری كند و حوزه‌های علميه خواهران با اقتضائات بومی مناطق به رشد علمی مورد نظر برسند.
خالقی ضمن پرداختن به تبيين وضعيت بودجه‌های پژوهش،‌ به سوالات حاضران پاسخ داد.
وی در قسمت ديگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرازهايی از مناجات شعبانيه، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های مبارك ماه‌های شعبان و رمضان تأكيد كرد.
معاون پژوهش حوزه‌های علميه خواهران افزود: اين ماه‌ها بهار مناجات و دعاست و ائمه معصومين(ع) ادب مناجات را در اين دعاها به ما آموخته‌اند.
وی با بيان اينكه اغلب دعاها با «الحمدلله» آغاز شده است، اضافه كرد: اين نكته درس‌آموزی است كه ما همواره بايد قدردان نعمت‌های خداوند و امكانات در اختيارمان باشيم و با نگاهی به مسير پيموده شده و قله پيش رو، تعادلی در حركت خود ايجاد كنيم.
صديقه افشار مدير ساماندهی اموری پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علميه خواهران گفت: اين دوره طی دو روز برگزار شد و در روز اول مباحث مربوط به سامانه پايان‌نامه‌ها در قالب كارگاه آموزشی برای معاونان پژوهشی حوزه‌های علميه خواهران مطرح شد.
وی از جمله موضوعات آموزش داده شده در اين كارگاه را نحوه كار با كارتابل طلاب، اساتيد، واحدهای حوزوی و مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران در سامانه پايان‌نامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علميه خواهران و اجرای يك مرحله درخواست پايان‌نامه از مرحله طرح تفصيلی تا پايان فرآيند دفاع از پايان‌نامه ذكر كرد.
افشار يادآور شد: طلاب حوزه‌های علميه خواهران در پايان مقطع تحصيلی سطح سه(كارشناسی ارشد) موظف به ارائه پايان‌نامه هستند.
وی خاطرنشان كرد: در اين نشست، مسئولان مرتبط با معاونان پژوهش مديريت‌های استانی حوزه‌های علميه خواهران، به تشريح حوزه عملكرد خود پرداختند.
مدير ساماندهی اموری پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علميه خواهران گفت: در اين نشست شاهد سخنرانی معصومه گلگيری عضو شورای سياست‌گذاری حوزه‌های علميه خواهران نيز بوديم.
captcha