تظاهرات ميليونی «همبستگی با قدس» امروز در اردن برگزار می‌شود
کد خبر: 2228395
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵

تظاهرات ميليونی «همبستگی با قدس» امروز در اردن برگزار می‌شود

گروه بين‌الملل: تظاهرات ميليونی همبستگی با قدس با حضور شهروندان اردنی همه استان‌ها و شهرهای اين كشور به سوی منطقه «سويمة»، منطقه هم‌مرز با رژيم صهيونيستی، امروز، چهارم آذرماه، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روزنامه «البيان» چاپ امارات، اين تظاهرات ميليونی به همت جنبش اخوان‌المسلمين اردن و يا همكاری هيئت مستقل «حمايت از قدس» در اردن برگزار می‌شود.
اين تظاهرات در حالی قرار است، در مرز اردن و اسرائيل برگزار شود كه رژيم صهيونيستی به اخوان‌المسلمين نسبت به برگزاری اين تظاهرات هشدار داد و اعلام كرد: اين تظاهرات مرز‌های اسرائيل را مورد تهديد قرار می‌دهد.
«كاظم عايش»، مسئول پرونده فلسطين در جنبش اخوان‌المسلمين اردن و عضو دفتر اجرايی اين جنبش، در اين باره گفت: تظاهرات امروز مسالمت‌آميز خواهد بود و از مرز‌های رژيم صهيونيستی تجاوز نخواهيم كرد.
وی افزود: اين تظاهرات بعد از نماز جمعه كه قرار است امروز در اين منطقه اقامه شود، آغاز خواهد شد و شهروندان اردنی در اين تظاهرات ثابت می‌كنند كه مسلمانان اردن و كشورهای عربی و اسلامی همچنان به حمايت از قدس شريف پايبند هستند.
هيئت مستقل حمايت از قدس نيز با انتشار بيانيه‌ای اعلام كرد: امكانات و زمينه لازم برای برگزاری اين تظاهرات فراهم و قرار است تظاهركنندگان به سوی منطقه مرزی «سويمه» كه با رژيم صهيونيستی 1 كيلومتر و با شهر مقدس قدس تنها 22 كيلومتر فاصله دارد، حركت كنند.
اين هيئت در ادامه نوشت: قرار است ملت اردن نماز جمعه اين هفته را در آنجا برگزار كند و پيش‌بينی می‌شود، مردم مسلمان اردن از سراسر استان‌ها و شهرهای اين كشور برای شركت در اين تظاهرات حضور به هم رسانند.
در بيانيه همچنين آمده است: تاريخ ملت اردن نشان داده كه مردم اين كشور هميشه در حمايت از قدس و مسئله فلسطين پيش‌قدم بوده‌اند، بنابراين پيش‌بينی می‌شود تعداد زيادی از مردم برای حضور در اين تظاهرات بيايند و به همين منظور بيش از هزار اتوبوس در استان‌های مختلف اردن برای انتقال مردم به سويمه، منطقه محل تجمع، متمركز شده‌اند.
گفتنی است، تظاهرات اردن به مناسبت سالگرد اشغال فلسطين در سال 1947 ميلادی از سوی رژيم صهيونيستی و در راستای يك حركت داوطلبانه جهانی كه از سوی هيئت‌ها و سازمان‌های مستقل بين‌المللی در كشورهای عربی، اسلامی واروپايی تنظيم شده است، شكل می‌گيرد.
captcha