255 آیه با روایت ازکتب شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) درقرآن آمده است
کد خبر: 2058
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
آیت الله حسینی قزوینی تصریح کرد:

255 آیه با روایت ازکتب شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) درقرآن آمده است

گروه اندیشه: مدیر شبکه ماهواره ای ولایت با بیان اینکه 255 آیه با روایت ازکتب شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) درقرآن آمده است، افزود: در یکهزار و 145کتاب شیعه و سنی نیز نام این حضرت ذکر شده است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه ماهواره ای ولایت و استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه گذشته، 7 آبان ماه، در همایش «گفتمان مهدویت» اظهار کرد: مهدویت یک مسئله بسیار مهمی بود که پیامبر، ائمه و اصحاب به آن اهتمام ویژه داشتند، اکنون نیز آماده سازی ظهور امام زمان(عج) نیازمند افزایش معرفت ماست.



آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: 255 آیه با روایت از کتب شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) در قرآن آمده است و در یکهزار و 145کتاب شیعه و سنی نیز نام این حضرت آمده است.



این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در 50 روایت، اسما ائمه به صورت دقیق آمده، 91 روایت گفته که امامان 12نفر هستند که اولین آنها علی(ع) و آخرین آنها مهدی(عج) است، 318 روایت امام زمان(عج) را دارای عمر طولانی و91  روایت وی را دارای غیبت می داند.



وی گفت: اهل سنت و وهابیت درباره اصل مهدویت اتفاق نظر دارند و اختلاف نظر آنها با شیعه در متولدشدن یا نشدن آن می باشد که منابع گوناگونی از اهل سنت مبنی بر تولد حضرت مهدی(عج) درسال 255 هجری قمری وجود دارد.



وی گفت: برای آماده سازی ظهور امام زمان باید معرفت و شناختمان را بالا برده و هرلحظه احساس کنیم در محضر وی می باشیم.



یادآور می شود، همایش «گفتمان مهدویت» شامگاه سه شنبه هفتم آبان ماه سال جاری در سالن شهریار دانشگاه آزاداسلامی تبریز برگزار شد.



خبرنگار: سمیرا عباسی

captcha